donderdag 29 september 2011

Drukte!

Eindelijk even weer tijd voor een blog! Tjonge wat een drukte zeg en dat nog niet eens allemaal omtrent de verhuizing....
Vanmorgen ben ik met Thijs en alle andere 3-jarigen van de Kindergarten naar het theater geweest. Ze vragen dan gewoon om een aantal ouders die mee zouden kunnen rijden. Aangezien op het moment dat dit gevraagd werd, er ook ouders gevraagd werden om mee te rijden met de Schuki's (Luuk dus) en die datum op dat moment niet handig was voor mij, heb ik mij maar voor vandaag opgegeven. Ik ben dus vanochtend een groot deel weggeweest en daarna moest ik nog naar de bouwmarkt, doppen halen voor de bedden voor Jordy en Luuk. Ze hebben nu een stapelbed en dat worden in het nieuwe huis dus twee losse bedden, maar dan heb je dus wel meer beschermdoppen nodig voor de poten en die zaten er toen niet bijgeleverd. Gelijk voor Jordy even scheenbeschermers voor de voetbal gehaald in Bentheim en toen naar huis. Ik had nog net tijd om een was op te hangen en toen kon ik de kids alweer ophalen!

Vanmiddag na het eten, ben ik eerst met Thijs naar de speelgoedwinkel gegaan. Hij mocht een cadeau uitzoeken! Hij is ein-de-lijk in bed zonder luier. Dit is inmiddels onze derde poging in de afgelopen maanden om de poging te wagen en deze keer is het gelukt! De vorige keren hebben we het steeds bijna twee weken volgehouden en we hebben alles geprobeerd, alleen laten plassen als wij naar bed gingen, bleek niet voldoende, bed was nat. Nachten lang TWEE keer per nacht de wekker zetten, was één keer goed voor een droog bed, de andere nachten had hij weer een nat bed...het probleem van Thijs was (is), is dat hij zo vast slaapt, hij krijste al als je hem uit bed haalde en vervolgens smeet hij zich letterlijk van de wc....dit keer had hij alleen de eerste nacht in de ochtend een nat bed, maar vervolgens heeft hij nu 5 droge nachten achter de rug!! Elke ochtend mocht hij een sticker plakken als hij droog was en na 5 stickers zou hij een cadeautje krijgen, net als Jordy en Luuk dat toen hebben gehad. Wij zijn niet van het belonen met cadeaus en hebben dit bij alledrie dus ook maar één keer gedaan: bij het verdwijnen van de nachtluier!

Vandaag bleef er dus erg weinig tijd over, want Jordy had aan het einde van de middag ook nog een voetbalwedstrijd in Samern....gelukkig is daarvoor Erik iets eerder terug gekomen en is met Jordy en een ander kindje er naar toe gegaan.
Onder het eten koken heb ik nog wel even de inhoud van de koelkast in de bijkeuken, bij de koelkast in de keuken gedaan en toen die van de bijkeuken uitgezet, die maak ik morgen alvast schoon.

Morgen wil ik nog weer een doos vol uit de woonkamer halen en dan nog even de kamer, zoals elke vrijdag, stoffen en stofzuigen.
De jongens zijn al begonnen om speelgoed in een doos te pakken, zodat ze die zaterdag mee kunnen nemen. Thijs heeft de doos al bijna vol, Luuk voor de helft en Jordy had er vandaag geen zin aan, hij wil het morgen gaan doen.

Vanavond belde de verhuurder nog weer even op, om te zeggen dat ze vandaag de sleutel van de vorige bewoners terug hebben ontvangen en dat ze een ronde door het huis hebben gedaan en de meterstanden hebben opgenomen. Zaterdagochtend krijgen wij de sleutel!!

Geen opmerkingen: