woensdag 25 januari 2012

Gesprek en verrekijkers

Gisterenmiddag gesprek gehad op de Kindergarten, over Luuk. Ik had er totaal niet meer aan gedacht (het staat wel op de kalender...), maar omdat ik gisterochtend even met een vader heb staan kletsen en we het over de duitse spraak van de kids hadden, kreeg hij het over het gesprek, dat hij voor zijn zoon de dag ervoor had gehad....OEPS! Gesprek? Volgens mij heb ik dat vandaag.... Nou ja, dat was dus gisterenmiddag en ik was er dus heel keurig!!
Dit was een gesprek alleen voor de Schuki's (Schulkinder, kinderen die dus in het laatste Kiga-jaar zitten) en ze hebben een soort test afgenomen bij de kids. Een test over de behendigheid, snelheid van denken en nog wat dingen, ook hebben ze weer bekeken wat het kind allemaal kan: springen, huppelen, of hij/zij deelneemt aan activiteiten of het kind sociaal is t.o.v. andere kinderen, maar ook van volwassenen...Nou ja, dat dus! Toen ik binnenkwam, zei de juf van Luuk: ''Oh, Karien (zo spreekt ze mijn naam uit), wir sind schnell fertig!!'' Luuk had de test supergoed doorlopen, kon alles wat hij moest en ook nog redelijk snel en over het sociale gedeelte hoeft niemand te twijfelen, dat is gewoon goed! Ik heb al eens eerder geschreven, dat vooral de ene juf helemaal gek is met Luuk en ook nu was het een en al lof.... haha, Luuk kan best anders zijn, maar op school gedraagt hij zich gewoon erg netjes!!
Ze kregen het ook over de uitspraak in het duits. Er zijn nederlandse kindjes op de Kiga, die een heel behoorlijk nederlands accent hebben, als ze duits praten, er zijn kindjes die nog niet zo goed duits kunnen, maar over Luuk waren ze het beiden eens: als hij praat, kunnen ze niet horen dat hij eigenlijk een nederlandse jongen is...

De badkamer en het toilet heb ik vanmorgen al schoongemaakt en nu ga ik eens even naar de zolderruimte om wat spullen voor het weekend bij elkaar te zoeken...de verrekijkers moeten mee en ik heb de weekendtassen natuurlijk nodig, een paar kratten (die ik eerst leeg moet maken...)....

Zojuist eerst even gebeld met mijn zwager, ons neefje ligt vandaag al voor de derde dag in het ziekenhuis...zo sneu, hij is nog maar twee jaar en moet de hele dag op het bed blijven....terwijl hij juist bergen met energie heeft!! Hopelijk gaat het snel weer beter en mag hij naar huis...

Geen opmerkingen: