donderdag 12 april 2012

Olie, Schufa en het lot.

Zojuist is er weer Heizöl geleverd, het was bijna op. Van te voren wisten we natuurlijk totaal niet hoeveel we nodig zouden hebben, we hebben navraag gedaan bij verschillende mensen. Iemand zei dat 800-1000 liter genoeg zou zijn voor een jaar...de volgende zei dat voor een maand of tien 1000 liter genoeg moest kunnen zijn....en aangezien de verhuurder het niet over wil nemen als er teveel olie overblijft, wilden we er ook niet teveel in doen, vandaar dat we in oktober 1000 liter hebben laten komen. Als jullie meerekenen, dan zijn we nu 6,5 maand verder...en de tank was tot op de minimumstreep leeg (er zelfs al iets onder). Wij verwarmen echt niet abnormaal, overdag met 19 graden en ja, we douchen natuurlijk met 5 personen in de huishouding, en het warm water komt ook via de olie. Natuurlijk verbruik je in de winter meer en zal het verbruik in de komende maanden wel een stuk minder zijn, maar goed...nu kunnen we als het goed is verder tot we weg zullen gaan. We hebben straks natuurlijk wel een aardig beeld van wat wij zelf zullen verbruiken, al zal dat bijvoorbeeld bij het huis in Bad Bleiberg weer anders zijn...daar is geen vloerverwarming bijvoorbeeld en daar kun je ook op hout stoken.

Ik heb inmiddels de twee personen die via de Flohmarkt-advertentie een woning aanboden, een nette mail teruggestuurd, dat we er niet op in zullen gaan. Ook heb ik de meneer van de bank nog gebeld. Ik bedacht me opeens, dat ik de Schufa-Auskunft alleen voor Erik heb aangevraagd, ik wist niet zeker of ik er zelf ook één nodig zou hebben. Nu weet ik het dus zeker, ik heb er ook één van mezelf nodig, die heb ik dus net ook even aangevraagd.
Ik heb de meneer van de bank inmiddels nog wat 'papieren' per mail gestuurd en volgens de meneer zelf kan hij met een aantal dagen wel een uitsluitsel geven...pffff, spannend hoor. Het voelt een beetje alsof 'het lot' bij hem in de handen ligt. Ik ga er nu nog even een bank of twee bij opzoeken, om die dezelfde papieren te overhandigen en dezelfde vraag te stellen, maar ja, die banken zal ik dus eerst moeten bellen en die kennen ons dus nog niet persoonlijk...ik ben dus benieuwd of ze er dan ook iets mee willen doen, of dat we dan toch echt eerst langs moeten komen.

Geen opmerkingen: