woensdag 24 oktober 2012

Vorkaufsrecht, Andy en sneeuw?

Gisterenavond kregen we te horen, dat het niet mogelijk was, dat Udo een volmacht kon geven aan Andy...dit betekend dat we morgenmiddag wel met Andy naar de notaris gaan en alles ondertekenen, maar dat Udo dus pas mag ondertekenen, als hij terug is van vakantie...dat wordt dus rond 5 november. Ach ja, ik kan er niet meer wakker van liggen, bijna alles loopt anders dan anders, dus waarom zou dit opeens soepeltjes gaan? Dit betekend ook, dat we dus ons nog niet kunnen inschrijven bij het Bezirkshauptmannschaft volgende week, maar dat ook dat weer doorschuift...dat is dan maar zo!
Udo heeft het wel geprobeerd, maar het mocht echt niet en vóór dat hij op vakantie ging, was het koopcontract gewoon nog niet klaar, dus daar kon hij ook weinig aan veranderen.
Er zat namelijk nog een 'Vorkaufsrecht' op de 'Liegenschaft'. Dit houdt in, dat er nog een kooprecht op het huis zat. Dit kooprecht lag bij de Bergwerkersunie, daar wisten we geen van allen wat van, dat kwam pas een aantal weken geleden naar voren, leuk zoiets! Aangezien niemand er een probleem van inzag, hebben wij dat ook er niet in gezien, hahahaha, je wordt hier gedwongen om relaxter te leven!! Waarschijnlijk is dat recht er al op gekomen, toen de grond is gekocht door de familie, want, zoals ik eruit wijs kan worden, is de opa van Udo en Andy een bergwerker geweest en heeft die unie geholpen bij de bouw/financiering of iets dergelijks.
Ik heb er echt geen minuut wakker van gelegen...terecht of niet, dat weet ik niet. Maandag kwam het bericht, dat de Bergwerkersunie er inderdaad geen belang bij heeft...daar was ik ook niet vanuit gegaan eerlijk gezegd...
Ach en daarom, die laatste handtekening komt wel, alleen wat later! Erik baalde er eerst wel even van, dan is morgen nog steeds niet 100% rond.

Andy blijft morgenavond wel bij ons eten. We eten in de middag warm, ik maak de lasagne vanmiddag alvast klaar en morgenavond eten we brood. Aangezien Andy aan heeft gegeven, door problemen met buikorganen, dat hij maar weinig kan/mag eten en dat ik me niet uit moet gaan sloven, want dan voelt hij zich er schuldig over, bereid ik een broodmaaltijd voor. Hier is het gebruik om een Jausenplatte op tafel te zetten, dus ik heb al verschillende soorten worst en kaas in huis en ik wil nog wat kleine gehaktballetjes maken.
Morgenvroeg maak ik ook alvast de taart voor Eriks verjaardag. Met name Jordy wilde graag een keer weer chocoladetaart, dus dat maken we dan maar!
Erik is morgen lekker de hele dag vrij, net als vrijdag natuurlijk, omdat dat een nationale feestdag is in Oostenrijk!

We zijn hier heel benieuwd of er in het weekend werkelijk sneeuw gaat vallen. Op de bergen in elk geval, maar of het ook de dalen gaat bereiken...die berichten wisselen nogal eens! We zullen het zien!!

Geen opmerkingen: