dinsdag 17 juni 2014

Fichtensirup

Vanmorgen de eerste zending siroop in de flesjes gedaan:


Het is even wat werk, flesjes en een trechter schoonmaken en uitkoken. Een hydrofieldoek heb ik gebruikt voor het zeven, maar die is wel eerst gewassen, uitgespoeld en gestreken... en dan alles zeven door de doek en in de flesjes! Het is meer siroop dan ik verwacht had! Als ik de Maiwipferln nog beter uitgeknepen had en de laatste Wiperln zitten zelfs nog in de pot! Maar goed, vier keer over 200ml is wel genoeg, ik heb tenslotte ook nog de Maiwipferln in de bruine suiker in de pot staan!! Daarvoor moet ik dus eerst weer naar de apotheek om flesjes te halen. Die flesjes is maar een eenmalige aanschaf natuurlijk, die kun je steeds weer gebruiken. Inmiddels heb ik deze flesjes in de koelkast in de kelder gezet. Zoals ik gelezen heb, kun je het op deze manier (in bruine flesjes en donker en koel) wel een jaar bewaren!
Tja en de smaak...het zal nu anders worden, nu het in de koelkast staat, maar het is maar net waar je van houdt! Het is logischerwijs heel zoet, stroperig en dan echt een natuurlijke smaak van de den. Ik heb het al wel geproefd en het is een heel overheersende zoete smaak, die lang in je mond blijft hangen. Het is ook de bedoeling dat het koffielepel-wijze ingenomen wordt, of door de thee of joghurt genomen wordt! Het schijnt ook goed te zijn om er gewoon dagelijks een koffielepeltje van te nemen...

Geen opmerkingen: