vrijdag 15 augustus 2014

Maria Himmelfahrt, tuintafel, grotten en bezoek

Vandaag is het Maria Himmelfahrt, het is dus een vrije dag! Dit betekend dat Erik ook lekker vrij is en ook dat alle winkels dicht zitten bijvoorbeeld. Het is vandaag dus een dag van niks doen :-)
Vandaar dat we vanmorgen ook gewoon lekker rustig opgestaan zijn, ontbijt genuttigd hebben en de jongens gelijk met Lego bouwen aan de slag gegaan zijn. Erik en ik hebben buiten nog een paar dingen gedaan, zoals het harken van de tuin, vegen, komposthoop weer bij elkaar harken...daar zitten ons de laatste weken weer veel beesten (muizen? ratten? reeën? vossen? ??) bij, dus de boel wordt geregeld overhoop getrokken...ach, elk beest moet wat eten zullen we maar zeggen! Alles is weer netjes gemaakt in elk geval!

Verder heb ik onze balkonbloemen weer eens bijgewerkt...na zoveel regen zien ze er wel ietsje anders uit... :-( en ook heb ik nog een hele poos gekletst met onze gasten! Wat een spontane mensen weer zeg! Ze blijken de moeder/schoonmoeder in Bleiberg te hebben wonen en kennen Bleiberg dus op hun duimpje! Haha, dat is wel wat anders dan we gewend zijn natuurlijk! Normaal kunnen wíj wat vertellen, maar nu kunnen ze òns nog wat vertellen! Ook al kenden wij de mensen helemaal nog niet, de kinderen kregen ieder al een grote zak snoep op de tweede dag! Het is in elk geval weer erg fijn om te horen, dat ze het appartement heerlijk vinden!

Morgen gaat Erik de tuintafel omruilen...na over en weer bericht, na het rondkijken en zoeken, hebben we nu een tafel gevonden. De ''oude'', die inmiddels echt kapot aan het gaan is !?! die is zó erg krom getrokken met de zon erop, dat de rand is gaan scheuren...die gaat dus weer terug, we betalen wat bij en hebben dan vanaf morgen een echt merk tuintafel... en dan hopen we daar toch echt wel veel jaren plezier van te kunnen hebben... ik ben wel een beetje klaar met tuintafels!

Zondag gaan we een dag weg! We gaan op de koffie bij mede-emigranten, een gezin dat halverwege juli dit jaar geëmigreerd is, zij hebben eerder dit jaar contact met mij gelegd via mijn eigen blog, met de vraag of ze mij wat vragen mochten stellen :-), ook hebben ze in het voorjaar een aantal nachten in ons appartement gezeten, ter oriëntering  ( klik hier voor de blog ), ze wonen op dit moment een goede vijf kwartier van ons af, daardoor heb ik even rondgekeken in de omgeving daar en een uitje gevonden! Het blijkt de de druipsteengrotten klik hier er in de buurt zitten en we hebben besloten om er daardoor gelijk een hele dag weg van te maken en te beginnen in de grotten en dan op de koffie (of wat sterkers, hihi) te gaan.

Geen opmerkingen: