dinsdag 10 januari 2012

Thijs ziek...alweer

Inmiddels kan ik melden, dat het van Thijs dus niet alleen vermoeidheid was....gisteravond met het avondeten, heeft hij zijn groente en aardappels opgegeten en van het vlees maar één stukje gehad....we aten prinzessenbonen (heten die eigenlijk echt zo?)....ze kwamen er als Brechbonen weer uit, om 22.00u...Thijs heeft uiteindelijk twee keer gespuugd (de tweede keer was toen we net lagen te slapen) en een derde keer dacht hij, dat hij weer moest spugen, maar toen kwam er niets. Vervolgens hebben we gelukkig gewoon door kunnen slapen. Hij is nu vooral moe, maar weigert om te gaan slapen....hij speelt nu met Luuk, maar vanmorgen is hij niet van de bank afgeweest.
Op school hoorde ik dat het om een 'ééndagsvirus' ging, vertelde een moeder wier zoon zaterdag hetzelfde had gehad. Diezelfde moeder trof ik vanmorgen opnieuw toen ik Luuk op ging halen, ze hadden haar gebeld, dat ze beter haar zoon eerder op kon halen, want hij was niet lekker...we wachten dus gewoon maar weer af!!
Zo'n ''horrorwinter'' als twee jaar geleden, hoeft voor mij in ieder geval niet nog eens....toen zijn we ergens eind november begonnen met zieken en ergens in februari pas weer gestopt....ze wisselden elkaar steeds af, met af en toe een paar 'vrije' dagen voor ons ertussen...
Nogmaals, het wordt gewoon tijd voor echte winter, we hebben de vrieskou nodig...een beetje ziektekiemen uitbannen! Vorige week hoorde ik zelfs alweer dat de mensen die last hebben van hooikoorts, er nu al weer last van zouden kunnen hebben....terwijl dat normaal pas in februari begint...

Geen opmerkingen: