maandag 23 juli 2012

Schuren, radiatoren, naar Villach en teken

En het is alweer 23.00u geweest....heel snel even een berichtje schrijven!
Vandaag is het eerste houtwerk aan het huis geschuurd! Eriks vader is op de ladder geklommen om er een begin aan te maken en het ziet er mooi uit! Het hout wordt een heel stuk lichter en het blijkt dat er heel gaaf grenenhout tevoorschijn komt! De goede verf/lak/beits is in huis, alleen waarschijnlijk niet genoeg, maar zover komt het deze week toch allemaal niet!
Erik heeft er een paar radiatoren afgehaald, die niet allemaal zo werken zoals ze moeten, maar de eerste hangt in elk geval alweer...zo gebeurt er elke dag weer iets!
Vandaag ben ik zelf voor het eerst alleen naar Villach gegaan, ik moest nog langs de dierenwinkel, naar de bouwmarkt en naar de supermarkt (als ik toch in Villach ben, dan ga ik naar een grotere dan die in het dorp). Ik heb zowaar alles in één keer gevonden...hahahaha, voor degene die mij kent, weet deze dat dit voor mij best een prestatie is!

Morgen ben ik zelf jarig! Vandaar dat ik vanavond dan toch nog maar even een taart in elkaar gedraaid heb, dit keer een joghurttaart, maar wederom weer veel te laat....de taart is net klaar.... Dat komt omdat we hier gewoonweg nog steeds van het één in het ander vallen en natuurlijk zijn Eriks ouders hier nu, dus dan houdt je ook gewoon rekening met elkaar.
We wilden eerst morgen wat leuks ondernemen, want Eriks ouders kennen Oostenrijk helemaal nog niet, alleen van een doorreis naar Italie, maar we kregen net vanavond een mailtje van Eriks oom en tante uit Italie, ze willen morgen graag langskomen om iedereen te groeten! Gezellig natuurlijk, maar dan blijven we morgen wel thuis. Normaal gesproken zien Eriks ouders hen hooguit één keer in het jaar, maar nu zitten ze natuurlijk wel een paar honderd kilometer dichterbij elkaar, dus dat is natuurlijk superhandig! Woensdag zien we weer verder!

Met Speedy en Snoopy gaat het goed! Ik heb vandaag bij de bouwmarkt dus een stuk gaas gehaald, waarmee we nu een ren hebben gecreëerd in het gras, nu nog even simpel, maar dat wordt nog anders gemaakt. Speedy en Snoopy waren er in elk geval blij mee, ze renden in het rond en maakten sprongen en ze hebben zich flink tegoed gedaan aan het gras en de blaadjes! Hahahaha, Speedy heeft voor die tijd nog eerst zijn zoveelste uitbraakpoging ondernomen, door op de rand van het hok springen...ik was nog net op tijd om haar te grijpen, voordat ze een duik op de grond maakte....

Een paar keer per week controleren we de jongens op teken en dat is maar goed ook! Eergisteren heb ik bij Jordy een teek achter zijn oor weggehaald, die ik toevallig zag zitten toen Jordy buiten naast mij stond en vanavond, na het douchen bij de 'controle' eentje onder Luuk zijn haar weggepakt met de pincet. Ik heb er bij Erik ook al twee uitgetrokken en bij mezelf heb ik er nog eentje op tijd weg kunnen halen...we hebben de inentingen dus niet voor niets gehad!

Geen opmerkingen: