woensdag 16 oktober 2013

Aanwaaien en ramen

Getsie het regende vannacht en vroeg in de ochtend...maar gelukkig! Tegen de tijd dat wij naar buiten gingen voor school en Kindergarten, was het droog en nog geen twintig minuten later scheen de zon!! Toen ik dus voor acht uur alweer thuis was, was de lucht alweer helemaal blauw, super! Dat vind ik nou zo heerlijk aan dit land :-)

Gisterenmiddag werd het onverwacht gezellig druk met twee vriendjes die aan kwamen waaien! Eén vriendje van Luuk en het andere vriendje (van Jordy) was eigenlijk met zijn moeder onderweg naar de Kindergarten om het kleinere zusje op te halen, maar bij de aanblik van vier spelende jongens op de trampoline, vroeg hij of ook hij mocht blijven spelen, tuurlijk! Ik was op dat moment bezig om het groenafval van de weggezaagde heg van de schuine helling af te halen, heel onhandig werk, maar met resultaat, Erik heeft gisterenavond uiteindelijk acht kruiwagens af kunnen voeren! Maar goed, ik kon dus de jongens een beetje in de gaten houden en heb wat later een dienblad met drinken en wat koekjes opgehaald, die heerlijk buiten in het zonnetje genuttigd werden!

Vanochtend aan de poets geweest, vandaag ons eigen woongedeelte en morgen doe ik het appartement nog even dunnetjes over! Een grote schoonmaak had ik daar al gehouden, dus nu is het alles even stofvrij maken en de bedden opmaken, dan heb ik vrijdag in elk geval een wandeling zonder een vol hoofd met alles wat ik nog zou moeten doen.
De ramen waren ook hoognodig weer aan een poetsbeurt toe...pfffff, iedereen die hier meeleest weet wat voor een hekel ik aan ramen lappen heb, ook al heb ik van die handige speciale doekjes...maar goed, ALLE ramen, van binnen en van buiten, inclusief voordeur, zijdeur en de garagedeur, alles is schoon! We kunnen dus weer genieten van een helder uitzicht :-)

Geen opmerkingen: