zondag 24 augustus 2014

Kirchtag, Kaminofen en Laptop

Zondag...dit weekend is het ook nog eens Kirchtag in Bad Bleiberg! Gisterenavond zijn we niet geweest, maar vanmorgen zijn we met de jongens naar de tent gelopen. Vorig jaar was Luuk ziek en ben ik met Luuk thuis gebleven, Erik is toen met Jordy en Thijs gegaan en het was er toen niet zo heel druk geweest...vanmorgen kwamen we aangelopen en hadden we geluk nog net een plek te hebben!! Het was er gezellig druk, de banken vol, sta-tafels vol en bij de verschillende barren die er stonden, was het ook goed gevuld. We hebben een plek genomen en wat te drinken erbij, gezellige muziek werd er gemaakt op het podium...af en toe even kletsen met bekenden en na een goede twee uurtjes zijn we weer gegaan. Nu genieten we van een luie zondag, na thuiskomst lekker een Jause gehad, wat te drinken erbij en de Trachtenkleding hangt weer op de hanger :-)

Vrijdag en zaterdag waren voor ons goed gevulde dagen weer...vrijdag heb ik de dag in het appartement doorgebracht met poetsen, opruimen, bedden gereed maken etc. tussendoor een Kuchen gebakken en ook moest er flink gewassen en gedroogd worden. Ik heb namelijk in totaal tien sets beddengoed en een behoorlijke hoeveelheid badlinnen, maar ja, als er net vijf gasten vertrokken zijn en er komt daarna een gezin met in totaal zes personen...dan moet je wel!
Erik heeft zich vrijdag bezig gehouden met de voorbereidingen op het uitbouwen van de Etagenheizung...daarvoor moesten er in de kelder de nodige leidingen doorgeslepen worden, een aantal dingen afgekoppeld worden.. na de middag is Erik met de jongens naar Villach gereden om er de nieuwe Kaminofen op te halen! Joehoe, we hebben hem dus! De Ofen staat nu in de gang te wachten :-)
In de middag heeft Erik nog het balkon van het appartement op orde gebracht en daarna was de vrijdag toch al wel om.

Zaterdagochtend heb ik me gelijk in mijn Dirndl gehesen, de volgende gasten kwamen namelijk in de ochtend aan! Erik daarentegen is in zijn oude werkkleren begonnen...nu was het daadwerkelijk tijd geworden om de Etagenheizung eruit te halen...ahum...dat ging niet zomaar. Na een boel gewrik, gesleutel, gevloek, nog meer wrikken en uiteindelijk met brute kracht kwam het ding van de muur los! Het bleek dat de buis die het rookkanaal in ging, vastgeroest zat...maar goed, hij was van de plek! Helaas ben je dan met roet bezig...de schoorsteen ligt open...aan het einde van de middag kon dus eerst de kamer en keuken schoongemaakt worden, maar ja, daarentegen zijn we het apparaat wel kwijt nu, hij staat inmiddels in de kelder! Erik heeft de gaten even afgedicht met karton, de oven en de kookplaat staan weer op de plek, de muur en vloer op de plek van de Etagenheizung zijn schoongemaakt...daar lag zo ongeveer 30 jaar roet en vet en stof onder en achter....brrrr....

Tja en dan de laptop...hij wordt er niet beter op ben ik bang...steeds vaker vertoont ie kuren, beeld verkleurd nogal eens, hij wordt steeds trager...problemen met de mail, problemen met de printer, die de laptop ineens niet meer ziet :-(. Gelukkig hebben een aantal mensen er meer verstand van dan ik, dus ik heb mijn broer geïnformeerd, ook de persoon die mij jaren geleden geholpen heeft met het opzetten van de site en uiteindelijk gisterenavond bijna twee uur lang heeft Tim geholpen...Tim woont in de Steiermark en heeft al eerder eens geholpen en hij boodt het nu spontaan aan, nadat ik eigenlijk met Mieke (zijn vrouw) had willen skypen... Tim heeft met mij ''meegekeken'' op de laptop en is dus bijna twee uur bezig geweest, waarna ik wel weer de printer kan gebruiken en de laptop opgeschoond is...maar hoe lang het goed blijft gaan weet ik niet!

3 opmerkingen:

33JTT zei

Leuk blog artikel weer.

habikaiandoli zei

3D Iron Wire – Titanium Wire | Tech Accessories
3D Iron Wire: 3D Iron Wire for your mens titanium rings 3D gaming needs 바카라 - Steel Wire. 4. $5.50. The Steel Wire is made by 3D titanium density Iron Wire titanium fitness that lets you trex titanium headphones take

pethethea zei

sg804 autry medalist,autry sneakers dame,all star tênis,solovair astronaut boot,alo yoga bag,alo yoga japan,moon boot damske snehule,aloyogahungary,veja campo tennarit ed628