zaterdag 26 november 2011

Levensverzekeringen deel 2

Eerder heb ik geschreven over onze levensverzekeringen, die nog gekoppeld waren aan onze hypotheek. Het ging er toen om, dat ze door de bank eerst 'abgetreten' moesten worden, zodat wij ze kunnen opzeggen. Toen hadden we dus alleen nog maar van één van de beide een 'Abtretung' ontvangen en van de andere nog niets. Ik ben toen bij onze huidige bank geweest om me te laten helpen om van die beide verzekeringen af te kunnen komen, de meneer heeft toen een brief namens ons gemaakt, om in ieder geval de boel in gang te zetten en die levensverzekeringen op te kunnen zeggen. Zonder 'Abtretung' van de andere verzekering zal dat niet gaan lukken.

Vandaar dat ik de dag erna met de DB (Deutsche Bank) contact heb opgenomen, om te vragen hoe het zit met de 'Abtretung' van de tweede verzekering. Ik heb toen meerdere keren gebeld, zonder resultaat, ik moest een bepaalde persoon hebben, maar die nam zijn telefoon blijkbaar niet op. Het gaat hier om de meneer die ons ruim 10 jaar geleden aan de toenmalige hypotheek en levensverzekeringen heeft geholpen...we kennen hem dus best goed en hij weet, na een bezoekje van mij een paar jaar geleden, dat wij niet bepaald tevreden waren met hoe het er toen voor stond, zeg maar. In onze ogen heeft hij toen een 'beetje' gebruik gemaakt van onze onwetendheid in zowel de hypotheekwereld als de toen nog taalbarriere. Het leek toen allemaal heel erg mooi en een geweldige hypotheek, maar later kwamen we erachter dat het allemaal niet zo mooi was. Diezelfde meneer is dus nog steeds onze contactpersoon en ik had via de brief een rechtstreeks nummer van hem, in Osnabrück inmiddels. Aangezien hij daar dus zijn telefoon niet opnam, heb ik gewoon de vestiging in Nordhorn gebeld, waar hij toen werkzaam was. De mevrouw deed heel onwetend en zei dat 'volgens' haar hij toch echt in Osnabrück werkt...maar omdat ik door bleef zeuren, was ze bereid om een mailtje naar de persoon te sturen met de vraag mij terug te bellen. En weet je wat? Hij belde dezelfde middag nog terug...vanuit Nordhorn!! Hoezo vaag.

Ik confronteerde hem met de 'Abtretung' die nog ontbrak van de tweede verzekering. Het bleek dat hij die naar de Notaris had gestuurd!? Tja, volgens hem was dat gebruikelijk. Maar het ging mij erom, er was in ieder geval een 'Abtretung' gegeven.
Ik heb dus de notaris gebeld, hij keek alles even na en zei dus: ''ja, inderdaad, ik heb die gegevens hier liggen, maar waarom?? Wij hebben er hier niets aan!''
De notaris was zo net om de boel naar ons te sturen en nu heb ik dus inmiddels de gegevens die ik moet hebben...eindelijk!!
Een reactie op de brief naar de DB heb ik inmiddels ook en laat ik daar maar niet teveel over uitwijken, want dan komt er geen eind aan deze blog...het komt erop neer dat een zeer onwetend persoon mij opbelde vanuit de DB en aan mij vroeg hoe het nu zat met die levensverzekeringen....aaarrrggh!!!

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat en of het nu dan misschien onverhoopt goed gaat.

Geen opmerkingen: