maandag 17 december 2012

Kindergarten Adventfeier

Vrijdagmiddag hebben we het Adventfeier van Thijs gehad! Dit werd gevierd in het Knappenhaus, voor de bekenden, dit zit boven het restaurant De Bergmandl. Het was erg leuk gedaan, ze hadden namelijk met alle kinderen een heel toneelstuk voorbereid! Thijs heeft de os gespeeld...hij was zó trots en vond het helemaal geweldig!!!!
 

 
Thijs stond letterlijk te stralen op het podium! Hij kon
zijn tekst echt luid en duidelijk opzeggen!
 
hier wordt het afsluitende lied gezongen
 
Moet je nagaan, dat de hele zaal echt stampvol zat! Volgens mij waren echt alle ouders, kindjes, vele opa's en oma's, de juffen iedereen was er, maar geen enkel kindje vond het moeilijk om op het podium te staan!
Aansluitend kon je bij de 'bar' Glühwein of thee ophalen. Er waren Kuchen en gesmeerde plakjes brood, voor iedereen meer dan genoeg en dat allemaal tegen een vrijwillige gift.
 
Het is zo geweldig om mee te maken hoe hier alles gevierd wordt! Zowel het Adventfeier van Thijs, als dat van gisteren, gewoon het idee van een aantal dorpsbewoners... Vrijdag is er een Weihnachtsfest op de Volksschule, dit wordt in de ochtend gevierd, dus daar ga ik naar toe en aansluitend kunnen Jordy en Luuk mee naar huis, kunnen we Thijs ophalen en dan hebben ze vakantie!
 
 


4 opmerkingen:

huis tjokvol zei

ooo wat lief ,wat super leuk en gezellig

Anoniem zei

Heerlijk toch, je kunt zien dat Thijs het naar zijn zin heeft. Kinderen zijn zo open en veinzen niet. Koester je Oostenrijkse dorp maar. Deze mentaliteit moet bewaard blijven. Met elkaar en voor elkaar.
Groeten van Josina

ria zei

Hallo Karin en fam.
Ik heb sinds kort dit blog gevonden en ben helemaal vanaf het begin begonnen met lezen: het leest als een boek, heerlijk!
Wat een leuke kids hebben jullie, al moet ik extra lachen als ik Thijs op de foto zie, wat een *ondeugende* glim-oogjes heeft die jongen.
Geniet maar fijn van alles, het gaat allemaal zo gauw voorbij.
groetjes, Ria

Karin Fischer zei

Hallo Ria,
geen idee of dit antwoord ook overkomt....maar ik vind het leuk dat je meeleest!! Haha, het is wel een heel boek geweest inmiddels wat je gelezen hebt!!
Bedankt in elk geval en ik hoop dat je ervan geniet!
Karin