woensdag 14 november 2012

Bezirkshauptmannschaft, notaris, Advent, Lebkuchen

Vanmorgen naar het Bezirkshauptmannschaft geweest...eindelijk!! De mevrouw nam haar tijd, vandaar dat Erik gelijk na het zetten van zijn handtekening weg is gegaan, hij had met zijn collega afgesproken, dat deze hem op zou halen, als Erik klaar was. Erik heeft dus gebeld en is er opgehaald, handig!
De mevrouw bekeek alle formulieren, ze keek alles na, wat we ingevuld hadden op de formulieren die ik toen al mee genomen had. Ze maakte nog meer kopieën, keek een keer onbegrijpelijk, maar vond toen toch het juiste papiertje tussen de rest en vervolgens vroeg ze: ''goh, heb je jullie ID-pasjes niet gekopieërd?'' Grrrrrrrrrrrrrr, heel rustig blijven en ik keek langs haar heen, naar een enorm kopieerapparaat...''Ja, zegt ze, ik maak wel even een kopie...''....Ze had het ook eens niét moeten doen!!
Vervolgens kreeg ik van haar twee kleine kaartjes mee, waar op stond wat ik moest betalen, dus ik pak mijn portemonnee, maar nee, ik moest eerst buiten om het gebouw heen lopen, bij de hoofdingang naar binnen, naar de eerste verdieping gaan en daar kon ik betalen....om het handig te maken...daar kreeg ik weer de betalingsbevestiging mee, weer terug naar die mevrouw en toen was het dan klaar. Na vrijdag kunnen we de aanmeldingen ophalen!!!!!

Ik ben doorgereden naar de stad, naar het notariskantoor. Daar heb ik alvast mijn handtekening onder het papier gezet van de Bergbouwunie, Erik gaat er vrijdag naar toe, want dan kan hij er na zijn werk langs rijden, zonder weer van zijn werk te moeten verzuimen.

Wauw, in Villach zijn ze volop bezig met het versieren voor de Adventzeit! De ijsbaan ligt er al een poosje, om een goed schaatsoppervlakte te 'creëeren, erboven hangt een enorm lichtnetwerk, door de straatjes worden alle knusse houten verkoophuisjes opgebouwd, ook wordt er een kindertreinbaan aangelegd, op een ondergrond van houtsnippers...het ziet er nu al mooi uit, dus ik ben heel benieuwd hoe het er uit ziet als het klaar is! Vanaf vrijdagmiddag wordt het geopend!! Ik zal even een indruk geven, hoe het eruit moet gaan zien....



Ik heb bij het Atrio nog boodschappen gedaan, bij de Interspar. Nog steeds vind ik het een vreselijke winkel! Steeds als ik er ben, bekruipt mij een chagerijnig gevoel. De winkel is gewoon zo groot en in mijn ogen zó onlogisch ingedeeld, maar ja, er is dus wel veel te krijgen, dingen die ik in de andere winkels waar ik kom, niet kan krijgen. Ik heb gezocht naar speculaaskruiden (wil pepernoten bakken), maar niet helemaal gevonden. Ik had op het internet gekeken en gezien dat je de kruiden ook zelf op een andere manier kon maken, door weer verschillende andere kruiden door elkaar te mengen. Toen zag ik opeens Lebkuchengewürze liggen, met op de voorkant gevulde speculaas! Ik heb op het zakje gekeken en zag dat de inhoud van die kruidenmix precies die kruiden bevat, die ik anders nodig had gehad om het zelf samen te stellen...dus ik ben er voor nu maar vanuit gegaan, dat dit een soort speculaaskruiden zijn...hahaha, dit weekend gaan we daar achter komen!

Geen opmerkingen: