zaterdag 17 november 2012

Durf de namen niet meer te noemen...

Canaldigitaal...ik heb hier nog over vergeten te zeggen, dat ik het geld heb laten storneren door de bank, dat kon dus handig online! Ik heb mijn geld netjes terug op de rekening, Canaldigitaal heeft van mij mailtjes ontvangen, maar ik hoor dus niets terug...helemaal niets! Dan concludeer ik maar, dat het in orde is, dat ik mijn geld terug heb gehaald...of we krijgen opeens over een paar weken/maanden weer een brief, of een aanmaning...pffff, wat een organisatie!

Om in de trent te blijven...ik heb bij de oostenrijkse Telekom nog geen machtiging afgegeven. Ik wil eerst een poos aanzien dat het goed blijft gaan, na alle ervaringen in Duitsland. Tot mijn 'verrassing' kreeg ik donderdag een betalingsherinnering in de brievenbus...van een rekening die ik op 18 oktober al betaald heb...er kan natuurlijk een keer iets misgaan, met het wegboeken bij de administratie, ik heb zelf een paar jaar op de administratie gewerkt en weet hoe dit kan gebeuren, maar toch....ik heb gebeld met de Telekom (Oostenrijk) en verteld hoe het zit. De mevrouw deed haar best, maar ons geld was nog niet te traceren, ik heb haar alles doorgegeven, want ik had het bankafschrift voor mij liggen. Mijn manier van overmaken is helemaal juist geweest, alleen waar het geld nu is? Ze kwam er niet uit en zou mij hierover terugbellen... Het gaat om nogal een bedrag, want hier gaan de rekeningen over twee maanden en hier zaten ook nog andere onkosten bij, van de simkaarten van onze mobieles bijvoorbeeld.
Aangezien ik gisterenmiddag nog steeds niets gehoord had, heb ik zelf maar weer gebeld. Een ander mevrouw aan de lijn, ze wist van de situatie af, maar ze gaf aan, dat ze 48 uur de tijd hebben om te reageren en dat ik door de juiste persoon zou worden gebeld, tja...ik zeg maar niks meer.

Even iets luchtigers! De Blechkuchen is heerlijk!! Het is een heel luchtige cake geworden, de volgende keer ietsje minder citroen erdoor, het was niet storend, maar voor mijn gevoel iets teveel, maar verder....hmmmmmmmm!! Ik ga er ook een keer een chocoladevariant van maken! De jongens vinden 'm ook heerlijk! Vanmorgen hebben we pepernoten gebakken en ik ga zo beginnen aan mijn eerste ''beginnende'' stol met spijs...daarover morgen meer!

Ook nog even terugkomend op de verzekering, mijn bril en de inentingen. Sylvia belde mij terug en zei dat ze volgende week toch in Bleiberg zou zijn, dan komt ze de rekening even ophalen, ik krijg 80% vergoed! Wat de inentingen betreft, het is inderdaad zo, dat Erik en ik inentingen tot een bepaald bedrag vergoed krijgen, de jongens niet. Erik en ik hebben namelijk een Privatverzekering genomen en voor de jongens hebben we het Krankenhaus Tagesgeld verzekerd, maar niet de Privatverzekering. Doordat de jongens natuurlijk over ons verzekerd zijn, kunnen ze als ze 18 zijn, zelf bepalen of ze in een Privatverzekering willen of niet. Het is namelijk zo, dat als wij die verzekering niet hebben en één van de jongens ziek wordt (chronisch of heftige ziektes), dan kunnen ze geen Privatverzekering meer nemen, de verzekering laat je er dan niet meer in...dat geldt trouwens ook voor onszelf, je kunt je niet Privat verzekeren, als je ziek bent...

Josina, ik heb jou een mail via het forum gestuurd!

Geen opmerkingen: