donderdag 15 november 2012

Schoolarts en inentingen

Luuk moest vanmorgen naar de schoolarts. Ze hebben de klas in twee verdeeld en de ene helft heeft vandaag onderzoek en de andere helft morgen. Op de dag van het onderzoek hebben de kinderen geen les...met andere woorden, Luuk heeft vandaag dus geen les! Jordy vond dit zwaar oneerlijk...hahaha!!
De schoolarts vroeg mij het een en ander over Luuk, vanaf de geboorte, over ziektes, medicijnen etc. vervolgens moest Luuk door een apparaat kijken en de getallen opnoemen, voor de zicht en ze heeft
bij Luuk een piepjestest gedaan voor de oren, nog even geluisterd naar hart en longen en klaar. Goedgekeurd! (over die oren was ik wel verbaasd, ik had Luuk gezegd dat die waarschijnlijk niet helemaal goed functioneerden...hihihi)

Jordy kreeg dinsdag een brief mee, over een inenting. Inentingen doen ze hier op verschillende plaatsen. Ze komen dus op de scholen langs, als de meeste kinderen weer aan een inenting toe zijn, je kunt naar het Gesundheitsamt gaan, maar volgens mij ook bij de huisarts, al weet ik dat nog niet zeker. Ik heb het nagekeken, maar Jordy heeft deze inenting vorig jaar in januari al gehad, dus hij hoeft deze niet te hebben...hij blij! Wij waren gewend dat alle inentingen bij de Kinderarts gedaan werden en de Kinderarts gaf zelf aan wanneer er weer één nodig was, zo waren we eigenlijk altijd op tijd voor de inentingen. Hier gaat dat anders. De schoolarts vertelde, dat hier de ouders vaak heel lang wachten met de inentingen, waardoor het schema is veranderd. Hier moet je de inentingen ook (gedeeltelijk) zelf betalen, dat kan natuurlijk een reden zijn, waarom ze langer wachten of de kinderen dus helemaal niet laten enten.
Bij onze verzekering zit weer iets bij, waardoor in elk geval Erik en ik voor inentingen tot een bepaald bedrag per kalenderjaar vergoed krijgen. Volgend jaar moeten we allemaal onze derde inentingen tegen teken ophalen, daar krijgen we dus een gedeelte van vergoed (want volgens mij geldt deze vergoeding weer niet voor de kinderen...toch nog maar eens navragen).
Heb trouwens net de verzekeringsmevrouw geprobeerd te bellen, ik krijg (als het goed is) mijn bril vergoed, dat laat ik natuurlijk niet zitten, maar eerst maar eens vragen wat ik daarvoor moet doen.

Geen opmerkingen: