dinsdag 13 november 2012

Huis, bergbouwunie, budget en inrichting

Inmiddels is door de bank het geld overgemaakt naar de notaris en vandaar uit wordt het, als alles in orde is bij beide partijen, overgemaakt naar de verkoper!
Ik heb ook bericht van de Bergbouwunie, dat het papierwerk vàn hen klaar ligt bij de notaris ter ondertekening. We moeten beide persoonlijk naar de notaris hiervoor...handig weer! Hopelijk valt het te combineren met het wegbrengen van de hele papierrompslomp naar het BH, daar moeten wij namelijk ook beiden persoonlijk naar toe, om ook daar persoonlijk onze handtekeningen te zetten! De jongens mogen zowaar in huis een handtekening zetten...(ze zijn ook alleen maar onder schooltijden geopend, van 8 tot 12...).Volgens mij heb ik nu het laatste formulier in huis voor de aanmelding bij het Bezirkshauptmannschaft. Ik heb alles wat nodig is gecant, ik geef niet zomaar formulieren weg, die we eventueel nog eens een keer weer nodig hebben. En Corine, jij bent niet de eerste die zegt, dat je niet zoveel formulieren nodig had bij het inschrijven als dat wij dat nodig hebben...zo zie je maar weer dat ieder Bezirkshauptmannschaft blijkbaar zijn eigen 'wensen' heeft en dat zal helemaal weer bij elke deelstaat anders zijn.

Met het huis schiet het in elk geval mooi op! Haha, dat zou ook eens tijd worden!!!! Ach, laat ik maar niet klagen, want we hebben natuurlijk al die tijd hier prinsheerlijk gezeten/gewoond...

Morgenvroeg willen we naar het BH toe. Erik vraagt vandaag of hij morgen wat later kan beginnen, dan breng ik hem weg nadat we bij het BH zijn geweest en als het te lang duurt daar, dan breng ik Erik gelijk na het zetten van zijn handtekening weg en ga ik daarna gewoon terug.

Ik heb het budget van ons weer helemaal op orde gemaakt. We weten nu natuurlijk pas helemaal precies wat alle onkosten zijn, voor de aankoop van het huis. De Eintragung in het Grundbuch, de Grunderwerbsteuer, de bankkosten, de notaris etc. Nu weet ik dus ook hoeveel geld we van ons spaargeld over hebben voor de renovatie van het appartement en de aankoop van de laatste inrichtingsspullen.
Ik heb al eerder gezegd, dat het wel heerlijk is om wat meer tijd te hebben voor de aanschaf van de laatste spullen in het appartement. Ik houd steeds alle folders in de gaten. Op die manier ben ik dus heel geschikt aan goede hoofdkussens gekomen en afgelopen zaterdag ben ik weer naar de winkel gegaan voor dekbedovertrekken! We kregen een folder in huis met een kortingscoupon, omdat die winkel weer een filliaal geopend heeft ergens in Oostenrijk. Het ging om een coupon voor 30% korting op één artikel naar keuze, het maakte niet uit hoeveel je van dit artikel mee zou nemen....hmmmm, op pad dus! Ik wil wel iets hebben, wat ik ook mooi vind en fijn aan vind voelen...ik heb een overtrek in handen gehad, waar mijn handen aan bleven plakken (ik heb momenteel vreselijk droge en ruwe handen), bah, dat hoef ik dus niet! Uiteindelijk heb ik hele mooie overtrekken gevonden en ze hadden deze in twee kleuren, die ik beide eigenlijk wel mooi vond en op die manier kan ik beide slaapkamers een eigen kleur beddegoed geven. Ik heb voor nu vijf sets meegenomen naar de kassa en zo met flinke korting mooie en goede overtrekken gekocht!!

Ook zijn we langs een andere winkel gegaan waar ze voornamelijk matrassen en dekbedden hebben. Ik ben al een tijdje aan het rondsnuffelen voor dekbedden. Op het internet heb ik al verschillenden bekeken en prijsvergelijken gedaan, om een idee te krijgen. Nu zijn we bij de winkel naar binnen gegaan voor informatie. Ik wil wel 4 seizoenen dekbedden hebben, want het verschil in temperatuur van zomer en winter is vrij groot hier. Ik heb de mevrouw gevraagd en ze liet een dekbed zien, maar ik had niet het idee dat ik het daarmee in de winter warm genoeg zou kunnen krijgen! Tja, zegt ze, deze (ze pakte een andere uit het schap) is van betere kwaliteit en daarmee natuurlijk ook een stuk duurder, al is deze nu op dit moment wel afgeprijsd. Dit dekbed voelde inderdaad veel beter aan en ook het wintergeheel is warmer. Alleen de prijs vond ik nog teveel van het goede, dat heb ik haar ook gezegd. Ik heb vermeld dat wij er zes (één op reserve) nodig hebben en dat ik dat veel te veel geld vind. ''Voor dat aantal, kan ik wel een andere prijs maken!'', zei ze. Ze ging rekenen en kwam terug met een prijs waar ik blij van werd! We hebben dit aanbod op laten schrijven en gezegd dat we er nog even over na zouden denken. Zojuist heb ik haar gebeld, dat ik de zes dekbedden op kom halen!
Haha en ik ben normaal absuluut geen onderhandelaar en ik had ook niet verwacht dat ze bij zo'n winkel ook nog wat met de prijs zouden doen! Heerlijk!



Geen opmerkingen: