donderdag 15 maart 2012

Advertentie, Lebenslauf en goed te pas

Inmiddels heb ik bij de Flohmarkt-site een advertentie geplaatst voor het zoeken van een woning, dat ging heel snel en simpel. Ik weet niet precies hoe groot het bereik hiermee zal zijn, maar we hebben maar één goede reactie nodig!
Gelijk heb ik bij andere sites die ik zelf al geregeld (bijna dagelijks) in de gaten houd een zoekopdracht ingegeven, dan wordt je per mail bericht als er weer een nieuwe woning aangeboden wordt.

We zijn ook weer verder gegaan met onze CV's. Ik had ze inmiddels in het Nederlands opgesteld en al flink wat voorbeeldjes voor een oostenrijkse 'Lebenslauf' (CV) uitgedraaid van het AMS (soort banensite in Oostenrijk) en ook voorbeeldjes die ik gekregen heb van Karin en Corine, erg handig! Nu zijn heel veel dingen wel makkelijk over te zetten, maar het is wel erg lastig om het opleidingsniveau van Nederland te vergelijken met die in Oostenrijk...ik heb al verschillende sites opgezocht, maar nog niet een goede gevonden. Het gaat er mij om, dat een werkgever in Oostenrijk aan onze Lebenslauf wel kan zien wat ons opleidingsniveau is...hahaha, niet dat wij er bijvoorbeeld opeens een Universitaire opleiding van hebben gemaakt!! Nou ja, ik heb op het Oostenrijkforum deze vraag gesteld en ik hoop natuurlijk op een antwoord waar ik wat mee kan!
Waarschijnlijk heeft Erik zijn Lebenslauf echt nodig begin april............

Jordy is inmiddels goed in orde, vanaf gisterenmiddag ging het eigenlijk al wel goed, maar ik vind altijd, dat als je ziek geweest bent, je toch wel weer een hele dag goed te pas moet zijn geweest, voordat je weer naar school gaat. Vandaag is Jordy dus nog in huis, maar morgen gaat hij weer naar school. Het wil natuurlijk niet zeggen, dat hij de hele dag maar een beetje rond gaat hangen! Hij is nu dus heel vrolijk...hij heeft de opdracht gekregen om zijn bureau op te ruimen...en daar ligt nogal wat... en vanmiddag wil hij (wel vrijwillig) helpen in de tuin.

Geen opmerkingen: