vrijdag 16 maart 2012

De tuin, verkocht en brood

Nou, het lijkt erop dat het voorjaar begonnen is! Gisteren een heerlijke dag met zon en vandaag dan wel een stukje frisser, maar grotendeels wel met zon. De tuin riep om hulp...tot een week geleden konden we er nog niets in beginnen, alles nog kletsnat...kan ook een goede smoes zijn, maar het was echt zo. Nu dus niet meer en daarom ben ik eergisteren maar eens begonnen...gisteren verder...en vanmiddag weer verder...het is nu wel netjes voor het oog, maar ik heb opzij nog niets gedaan en gelukkig hoefde het gras nog niet gemaaid te worden. Snoeien is niet mijn ding, in onze oude tuin deed ik altijd maar wat en eigenlijk ging het dan wel vaak goed en wat niet goed ging verdween richting 'Kompostieranlage'...haha, komt er ook eens een keer wat anders! Aangezien de verhuurder de tuin nog picobello voor ons op orde had gemaakt voordat wij erin kwamen en ook nog heel uitgebreid ging vertellen over hoe en wat hij allemaal gedaan had en dat tuinieren een grote hobby van hem is...lijkt het mij heel verstandig dat hij het ook weer zelf doet als wij eruit zijn...anders ruïneer ik de tuin nog...(als dat geen goede smoes is..hihi).

Vanmiddag weer wat verkocht! Na de middag kreeg ik een mailtje of ik voor 13.30u kon reageren, dan kon hij vanmiddag het camping-kook/opbergtafeltje nog op komen halen! Prima, aangezien hij geen bedrag noemde, was ik zo vrij om te vertellen wat het minimale bedrag zou zijn en hij ging akkoord! Om 16.15u kwam de man, helemaal enthousiast, hij betaalde en weg was weer!! Zo kan het dus ook!

Morgen maar weer even brood bakken. Tot nu toe heb ik dit keurig elke week gedaan en ik heb er steeds meer lol in! Ik heb een broodmeel gevonden waar je dus alleen water aan toe hoeft te voegen en vervolgens hetzelfde stappenplan heeft als het brood bakken met gewoon Weizenmehl, dus: kneden, laten rijzen, kneden, laten rusten, brood vormen, laten rijzen en tot slot bakken. En eerlijk gezegd is dit brood echt erg lekker! Ook de kinderen vinden het heerlijk en roepen 's middags al, als ik vraag hoeveel brood ze denken te gaan eten: ''wel zelfgebakken brood hè!''

Geen opmerkingen: