zondag 11 maart 2012

Logeren en woning

Jordy heeft vrijdag een uitstapje gehad met school, ze zijn naar de Eissporthalle geweest om te schaatsen! Hij vond het geweldig!
Eigenlijk mochten dit weekend alledrie de kids logeren, Jordy en Luuk bij mijn schoonzus en zwager en Thijs bij mijn schoonouders, maar aangezien zowel Luuk als Thijs er nog steeds niet helemaal door zijn, zijn ze beide thuisgebleven. Jordy kon dus alleen logeren. Gisterochtend heb ik Jordy weggebracht en zijn we voor die tijd even naar de schoenenwinkel geweest voor een paar nieuwe schoenen voor Jordy...kassa! Maar goed, het is een mooi paar schoenen, waar hij hopelijk weer een poos mee vooruit kan. Vanmiddag is Jordy weer thuisgebracht.
Thijs moet vooral nog wat meer energie krijgen en met Luuk gaat het eigenlijk op en af en zijn energie is nog ver beneden peil, al gaat het vandaag, vind ik, een stuk beter.

We hebben vandaag onze overnachtingen in Oostenrijk besproken. Precies over drie weken vertrekken we in de nacht en we zullen naar alle waarschijnlijkheid donderdags in de avond terug zijn, tenzij er natuurlijk nog net iets geregeld zal moeten worden op die donderdag, dan zullen we later terugkomen.
Gisteren heb ik weer alle sites nagekeken op huizen/woningen...tjonge, er bestaan echt veel sites waarop je een huis/woning kunt plaatsen! Veelal staan dezelfde huizen op de verschillende sites, bij de ene met een prijs, bij de andere zonder prijs. Er is ook een huurwoning in Treffen/Seespitz, die hadden we al langer gezien, maar viel steeds boven onze huurgrens, gisteren kwam ik erachter dat ze de huurprijs omlaag hebben gezet!! Ik was dus helemaal blij! Ook hadden ze er nu een plattegrond van de woning bijgezet en toen was de blijdschap al ietsje minder...het heeft wel genoeg meters, alleen het is een voormalig hotel of pension die omgetoverd is tot verschillende woningen, daardoor heeft het twee slaapkamers en twee badkamers, er zijn ook twee Vorraumen en de keuken en woonkamer is één ruimte. We hebben het heel goed bekeken, maar wij gaan dus echt niet de drie jongens op één kamer leggen en om, voor een lange tijd, één van de jongens bij ons op kamer te leggen, vind ik ook geen optie, die beide Vorraumen zijn de doorgangen van de gang naar de slaapkamers, met in de beide (kleine) Vorraumen de deur naar de badkamers...met andere woorden, die Vorraumen zijn niet geschikt om er een bed op te zetten en de woonkamer is er te klein voor, om daar een hoek te creëren met bijvoorbeeld een kastenwand en erachter een bed...dan zouden we geen ruimte meer overhebben voor een paar meubels...aaaarrggh, balen zeg.

Ben benieuwd of we één deze dagen nog iets horen van de mevrouw uit Stadelbach...mijn gevoel zegt van niet...maar zo lang de advertentie niet weg is gehaald, blijf ik hoop houden!!

Geen opmerkingen: