dinsdag 7 februari 2012

Auto en Thijs

Zow, dat waren me wel even een paar uurtjes vanmorgen!!
Erik was er al bang voor, de auto moest steeds (vorig winter ook al vaker) een keer of twee gestart worden, voor hij liep, ook 's middags. Vanmorgen startte de auto dus niet meer!!! Aangezien ik met Thijs naar de dokter moest (daarover zo meer), was het ook niet handig dat Erik gewoon in mijn auto naar zijn werk zou gaan en daarmee zou het probleem ook niet verholpen worden. Ik had de garage kunnen bellen en die aan huis kunnen laten komen, maar handig is anders en dan had ik ook geen zekerheid dat ik bij de dokter zou komen. Vandaar dat Erik Jordy en Luuk naar school heeft gebracht, startkabels heeft geregeld en toen met mijn auto, de zijne gestart (jaja, mijn benzine-106 heeft een diesel-307 gestart!). Erik is gelijk naar de garage gereden en heeft een nieuwe accu opgehaald. Hopelijk is dus dat probleem verholpen. Het was vanmorgen dan ook wel extreem koud, vorige week was het bij ons het koudste gemeten in de ochtend om 7.00u met minus 14 graden, vanmorgen was het om 8.15u nog minus 17 graden.

Thijs. Vlak voor het weekend had Thijs zijn hak iets kapot, alsof er een kleine blaar had gezeten die geknapt was. Niets aan de hand dus. Gisteren toen ik hem bij de Kiga ophaalde, kwam bij hinkelend bij mij en zei gelijk dat zijn hak heel erg pijn deed. Toen we thuiskwamen heb ik het bekeken en eerst zag ik inderdaad een ontstoken klein bultje...tot ik op een andere manier langs zijn hak keek en er toch wel een flinke bult zag zitten! We hebben zijn sok uitgelaten om op die manier de irritatie van de sok en schoen weg te laten trekken. Ik heb gelijk gezegd: als het niet beter wordt, gaan we morgenochtend naar de dokter. Gisteravond kon je heel goed zien dat het echt ontstoken was. Vanmorgen zat de rode plek tot zowel de binnenkant als de buitenkant van de enkel!! Op naar de dokter dus. Hij heeft nu een antibiotica en een zalf meegekregen en zolang het wondje nog niet dicht zit, mag hij absoluut niet zwemmen....de dokter refereerde namelijk ook gelijk naar Luuk, vorig jaar, daar ging mijn gedachte gisteren al naar uit en daar had ik geen trek in.... Vorig jaar had Luuk namelijk in de ochtend een bultje, ter grote van een kleine knikker, in zijn knieholte. In de middag ben ik ermee naar de kinderarts gegaan en toen schrok ik echt, het bultje was in een paar uur tijd uitgegroeid tot een flink ontstoken ei...het resultaat was, dat hij diezelfde middag nog geopereerd is en een nacht in het ziekenhuis kon vertoeven.
Hopelijk gaat het met Thijs snel beter!!

Geen opmerkingen: