maandag 19 maart 2012

Volle dagen en de Lebenslauf

Zaterdag heb ik inderdaad twee broden gebakken en tussendoor nog een appeltaart, volgens de 'kenners' was de taart lekker...haha, ik eet het zelf niet! In de ochtend had Thijs zwemles, waar ook mijn ouders waren om een keertje te kijken naar Thijs zijn zwemkunsten. Toen zij allemaal terug kwamen, hadden mijn ouders een verrassing voor Jordy...Jordy vroeg mij namelijk tijdens het ploeteren in de tuin, of ik nog leuke gekleurde bloemetjes in de tuin zou gaan zetten (waarop ik op dat moment negatief antwoorde: er was al genoeg werk...)...maar mijn ouders hadden dit meegekregen, dus die kwamen met een tray viooltjes...haha, toch nog meer werk in de tuin dus!! Jordy had 's middags een Spiel van voetbal, dus Erik kwam thuis met Thijs, kon snel eten en ging toen met Jordy op pad.
Later in de middag toen uiteindelijk al het bakwerk klaar was en Erik weer terug, is Erik begonnen met het in elkaar zetten van de trampoline en heb ik de viooltjes gepoot en het staat inderdaad wel weer fleurig, naast al het groen!!
Het was dus een heerlijk vol dagje.
Aangezien de trampoline niet meer ingegraven wordt, moeten we er een net bij hebben, ik ben dus marktplaats opgegaan en heb er een nieuwe gevonden, betaald en als het goed is, wordt het vandaag verstuurd, zodat de kids deze week nog weer kunnen springen!

Zondagochtend bezoek gehad van Eriks oom, tante, neefje en nichtje en de rest van de dag niks...oja, toch wel, ik ben weer met de Lebenslauf bezig geweest...die van mezelf is eigenlijk zo goed als klaar, gelukkig. Die van Erik is lastiger, met hulp van het Oostenrijkforum en al de toegestuurde Lebensläufe uit Oostenrijk èn de hulp van het AMS (Arbeitsmarktservice Österreich), komen we er wel, al vind ik het scholensysteem van Oostenrijk nog een hele wirwar...pfff, welke nederlandse opleiding kun je vergelijken met de oostenrijkse? Eerst dacht ik, dat ik eruit was voor Erik, keek ik op een andere site en naar een Lebenslauf, blijkt dat het toch weer iets anders ligt. In Oostenrijk heb je bijvoorbeeld de Volksschule (VS), de nederlandse basisschool, alleen duurt de VS vier jaar en geen acht...voor het vergelijk van de nederlandse basisschool, moet je dus al twee oostenrijkse scholen vermelden, waarvan bij de tweede een keus is in twee verschillende vormen, die ook weer opgesplitst zijn in verschillende niveau's...nou ja, dat bedoel ik dus!! We zullen er wel uitkomen hoor, maar het is niet 'even' op te schrijven.

Vandaag weer een lekker vol dagje...vanmorgen even wat in huis gedaan, toen naar Bentheim voor boodschappen en kleding voor Jordy, Luuk en Thijs... Jordy is uit zijn zomerjas gegroeid, heeft geen blouses meer die hem passen en hij had nog maar een paar korte broeken en t-shirts over èn zijn joggingbroek voor de voetbal is kapot. Thijs heeft ALWEER broeken kapot en Luuk moest een nieuwe sportbroek hebben. Ik ben gelukkig voor alles geslaagd en toen de jongens thuis waren, hebben ze gelijk alles gepast en op de joggingbroek van Jordy na, past alles!!
Luuk is nu bij de handbal, die moet ik zo weer ophalen en Thijs heeft om 16.30u zijn inhaalles voor de zwemles...van verveling geen sprake dus...

Geen opmerkingen: