dinsdag 11 september 2012

Aan het werk! Auto en konijnen

Kijk, het is natuurlijk niet alleen maar vakantie vieren!!!

De constructie moest nog net even iets anders, maar zo lukte het....



Inmiddels gebeurd er natuurlijk ook van alles en zijn we nog steeds volop bezig. Met de auto bijvoorbeeld...pffff, wat een gedoe zeg! Het blijkt dus, dat we al in overtreding zijn met onze auto! Wij wisten niet anders als dat je drie maanden met het oude kenteken door mocht rijden, maar dat blijkt dus maar een maand te zijn. Fijn! De buurman had ons iets gezegd over de auto invoeren via Übersiedlung, dus als een 'verhuisstuk' zeg maar, maar die vlieger blijkt al niet meer op te gaan, daar kwamen we vorige week achter. Toen ben ik erachteraan gegaan: wat is nu de volgende stap...nou, dat bleek niet zo makkelijk te zijn. Van de ene hoorde ik dit, van de ander hoorde ik dat, telefoontjes gepleegd, informatie ingewonnen...uiteindelijk gooide ik de frustratie op Facebook en toen kwam er van een mede-emigrant een oplossing: een telefoonnummer van nog weer een andere emigrant, die bij een verzekeringsmaatschappij heeft gewerkt, maar nu inmiddels bij een autobedrijf. Ik heb gebeld en daar kwam in elk geval weer een ander verhaal naar boven, maar ik ga ervan uit dat dat het nu klopt. Vandaar dat ik morgen langs het Finanzamt ga, in de hoop dat ze een Nova berekening willen maken...en tevens ga ik de de drie schoolbezoekbevestigingen afgeven en dan maar hopen dat het Familienbeihilfe gedeelte nu gaat lopen.

Verder hebben we hier natuurlijk bezoek en daardoor hebben we morgen een verjaardag!! Mijn moeder is jarig en zaterdag is Luuk jarig. We vieren uiteindelijk alles samen, op vrijdag, want op zaterdag gaan mijn ouders weer naar huis.
Morgenmiddag willen we gaan zwemmen in Bleiberg en vrijdag gaan we uit eten. Dus we hebben nog een leuk vooruitzicht!

Ik zal jullie ook de konijnen nog even laten zien, inmiddels zijn ze ongeveer 4 maanden oud!
Speedy!


Snoopy!


Geen opmerkingen: