maandag 12 november 2012

Maandag, Kaufvertrag, BH en Finanzamt

Heb vandaag m'n dag niet...het is een echte dramaandag laten we maar zeggen. Afgelopen nacht slecht geslapen, vaak wakker, veel gedroomd (blijkbaar is het weer een bepaalde periode in de maand...), ik mopper om alles (dus chagerijnig) en vanmorgen met het afhalen van de bedden wilde het hoeslaken van Luuks bed (bovenin het stapelbed) niet van de matras, ik geef een ruk, het ding schiet los en mijn hand vliegt zo knetterhard in mijn gezicht, tegen mijn bril...bril is gelukkig heel, maar ik heb wel een zeer jukbeen, want daar knalde de bril weer tegenaan...pfffff.....

De wasmachine draait nu voor de tweede keer en heeft ook nog wel een keer of twee, drie te gaan, de droger is met de eerste lading bezig. De eerste drie bedden heb ik alweer opgemaakt en nu zit ik even met een kopje thee....uitchagerijnen...

Deze week de aanmelding bij het Bezirkshauptmannschaft (BH) maar eens regelen! Het wachten was op het Kaufvertrag, nu hebben wij hier nog geen heel officieel exemplaar van in handen, maar ik hoop dat het kopie voldoende is....het origineel kan nog wel een paar weken duren misschien, dat schiet natuurlijk niet op en de vier maanden zijn inmiddels om, die je krijgt voor de aanmelding.
Afgelopen dinsdag hebben we dus het kopie van het Kaufvertrag per post toegestuurd gekregen, Udo heeft inderdaad direct na zijn vakantie, afgelopen maandag, bij de notaris zijn handtekeningen gezet. Nu is het wachten nog op een formulier van de Bergbouwunie (wegens het Vorkaufsrecht) en het overboeken van het geld (gebeurd deze week) en ik verwacht daarna dat het Kaufvertrag pas in zijn origineel wordt klaargemaakt.
Voor de aanmelding bij het BH hebben we dus nog wel het één en ander nodig...van de internationale huwelijksakte en de geboorteoorkondes van de kinderen, tot het contract van Erik bij de werkgever, tot het Kaufvertrag van het huis, het bewijs van de Krankenversicherung, het bewijs dat de kinderen hier naar school gaan, voor ieder een pasfoto (van Thijs hebben we zaterdag een nieuwe laten maken).....het gaat dus niet zó maar!

Als je daadwerkelijk alle papieren in orde hebt, krijg je binnen een paar dagen het bewijs dat je aangemeld bent in Oostenrijk en met dát bewijs kan ik dus weer naar het Finanzamt om de Familienbeihilfe (kinderbijslag) aan te vragen....pfffff, gelukkig hebben ze daar de rest van de papieren al wel, dat heb ik al eens ingevuld en afgegeven (als ze het intussen niet zijn kwijtgeraakt tenminste...bij ons is alles mogelijk...).

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Karin,

Kan me niet herinneren dat wij zoveel formulieren daar moesten inleveren. Zal het verschil zijn tussen Spittal en Villach ;).

Hoor nu tijdens het typen van dit dat ze het een en ander veranderen bij de Familiebeihilfe hopelijk is het voor jullie voor die tijd geregeld.

Groetjes Corine