maandag 21 november 2011

Maandagmorgen en generale repetitie!

Een echte maandagmorgen...de bedden verschonen, de derde wasmaschine draait, de tweede droger, het eerste strijkwerk is al weg, maar ik ben echt niet lekker in orde!! Niet echt ziek, zeg maar, maar al een paar dagen heb ik last van mijn keel en sinds gisteren ben ik er verkouden bij geworden, vannacht had ik het warm, koud, warm, koud, ik heb hoofdpijn en toen stond opeens Jordy naast het bed om 03.00u: ''snif snif MAMA!! Ik heb een hele zere keel!!'' Met een slok water en een hoestdrankje heeft hij weer lekker verder kunnen slapen, maar mijn probleem is, dat als ik één keer goed wakker ben, ik niet meer lekker in slaap val...vanmorgen had Jordy zelf maar bedacht dat het beter was, dat hij niet naar school zou gaan...hij is verder, op een zere keel na, wel goed te pas, dus ik heb hem wel weggebracht, met een hoestdrankje op en een paar 'Salbei-bonbons' (soort keelpastilles) in zijn tas. Als hij echt ziek wordt, dan blijft hij natuurlijk thuis, maar aangezien ze hier elke dag huiswerk hebben (als je ziek bent, wordt het door een klasgenootje gebracht) en je ook echt dingen moet gaan inhalen als je er niet bent, leek het mij verstandig dat hij gewoon gaat. We zullen zien hoe het hem verder vergaat.

Afgelopen vrijdag zijn Mieke en Tim (heb ik al eens eerder iets over geschreven) dan echt geemigreerd! Ze woonden niet al te ver bij ons vandaan en we hebben elkaar inmiddels een paar keer opgezocht en we Skypen, maar nu zijn ze dan echt vertrokken!! Ik vind dit zo....zo apart! Het voelt echt voor mij als een generale repetitie aan, terwijl ik dat helemaal niet verwacht had! Zij maken nu alles mee, wat wij volgend jaar zullen gaan beleven, van het regelen van een huis, werk en het inpakken van de HELE inboedel, tot de vrachtwagen volladen, het naar Oostenrijk toe rijden...definitief en niet voor een vakantie...het gevoel dat het met zich mee brengt...het fijne en leuke is, dat we hen via Facebook kunnen volgen, omdat ze daar geregeld een stukje schrijven: @Mieke: blijven doen hoor!!!

Geen opmerkingen: