zaterdag 19 november 2011

De vangst en Plätzchen

De vangst van Luuk en Thijs was: beide een knuffel (tja, die hadden ze natuurlijk nog niet...) en beide hebben ook een muffin gekocht. Nou ja, kijk, een muffin èn een knuffel voor één euro is natuurlijk een koopje, zo dacht Luuk dan weer...wel slim hoor!! Ik had Luuk gevraagd of hij Thijs even wilde helpen als hij iets wilde kopen en dat heeft Luuk ook heel netjes gedaan, hij had tegen de juf gezegd: ''mijn mama heeft gevraagd of ik mijn kleine broertje even wilde helpen, dus dat doe ik even...''
Thijs was zijn knuffel op school al kwijt, we hebben alles afgezocht, maar niet te vinden op dat moment. De juf zei al, dat de knuffel hopelijk tijdens het opruimen boven water zou komen. Nou, inderdaad, tijdens het middageten ging de telefoon, de juf had Thijs' knuffel teruggevonden in de Kuschelecke...maandag nemen we 'm dus mee naar huis.

Vanmorgen even 'geshopt' in Gildehaus...jaja, er zitten winkels, echt!! Voor de Goede Man moest er nog iets komen voor in de schoen, Jordy had voor school een nieuw penseeltje nodig en ik moest even decoratiemateriaal halen voor de Plätzchen!!
Toen ik terug was, heb ik eerst even, samen met Thijs, blad bij elkaar geharkt in de tuin en vervolgens netjes opgeruimd, daarna heb ik het deeg klaargemaakt om het in de koelkast even te kunnen laten rusten en na het middageten hebben de jongens dus Plätzchen uitgestoken. Oh ja, voor degenen die het niet weten: Plätzchen zijn dus koekjes (hihi, jullie lezen niet alleen een blog, maar krijgen gelijk een beetje Duitse les...gratis en voor niets). Alledrie zaten ze aan tafel en ze hadden ieder hun eigen deeg, dus geen geruzie. Nadat ze na het bakken afgekoeld waren, hebben ze ze versierd en klaar!! We hebben natuurlijk al geproefd en ze smaken ook nog!! Nou, dat is natuurlijk dan wel weer fijn.

Morgenvroeg gaan we met Eriks ouders lekker uit ontbijten...een nogal erg verlaat Vader- en Moederdag cadeautje...daarna gaan we nog even naar de nieuwste aanwinst in de familie, ons nichtje! Aansluitend gaan we naar mijn ouders om daarna naar de intocht van Sinterklaas te kunnen....een behoorlijk vol dagje dus!!

Geen opmerkingen: