donderdag 17 november 2011

Muffins


Vandaag heb ik muffins gebakken, die morgen op de markt verkocht kunnen worden. Zoals ik een paar blogs terug al schreef, is dit voor een 'goed doel'. Dit keer geen actie voor mensen in een ver land, maar een actie voor een gezin in het dorp, voor het dochtertje wat met het Pfeiffer-syndroom geboren is.
Er doen aan deze actie twee Kindergartens mee, dus er zal ook een flinke kraam vol liggen met allerlei lekkers in de vorm van zelfgebakken brood, taart, koekjes, muffins, maar ook zelfgeknutselde spulletjes of speelgoed wat de mensen over hebben.
Aangezien veel duitse moeders nogal euh...heel creatief zijn, zeg maar (was een keer op een feestje: och, zei een moeder, ik neem wel een zelfgebakken cake mee...ze kwam vervolgens aanzetten met inderdaad een cake, maar dan volledig omgetoverd tot piratenschip, met piraten, vlaggenmasten en al...om maar een voorbeeld te noemen), heb ik in ieder geval m'n best gedaan om er iets leuks van te maken!!



Hier begint het dus allemaal mee...


uit de oven zien ze er dan zo uit...oh, als de computer nu eens geur kon
overbrengen...de kids vonden het maar wat gemeen dat ze er niet één
mochten opeten...nee jongens, alles is voor baby Emma.


Tja, ze worden buiten op de markt verkocht, dan geef je ze ook niet zo
op een schaal mee...


Eerlijk is eerlijk, ik vond mezelf best creatief!! Dat wil ik in ieder geval vasthouden
tot morgenochtend...tot ik al die andere creativiteit zie...
Nu maar hopen dat er morgen een flinke opbrengst is!! Alle kids uit de Kindergarten mogen morgen maximaal één euro meenemen en dan gaan ze zelf ook in groepjes, met een juf, naar de markt toe en mogen ze iets voor zichzelf kopen! Haha, ben benieuwd waar ze dit keer mee thuis komen! Ze hebben vaker acties en ongeveer 1 à 2 keer per jaar gaan ze dan op deze manier naar de markt, de vorige keer was er een verkoopactie met allemaal ingezameld speelgoed, waarvan de opbrengst naar een ander doel ging. Luuk kwam toen thuis met een flinke pluche-haas....hij is dus allergisch voor stof en heeft knuffels uit zijn bed moeten halen om rustig te kunnen slapen, maar dit beest moest en zou in zijn bed...ik heb de haas in de wasmachine geknikkerd en vervolgens heeft hij er een paar nachten mee in bed gelegen, maar hij kwam niet meer bij van het hoesten...dit keer ligt er best wat eten op de kraam, ik ben dus benieuwd en voor Thijs is het de eerste keer dat hij mee gaat (en hij is gek op lekkere dingen...).
Ik zal nog wel melden wat de heren zich gekocht hebben!!

Geen opmerkingen: