vrijdag 18 november 2011

De markt

Vanmorgen zijn we met de auto naar school gegaan, omdat ik dus die muffins een beetje fatsoenlijk mee moest krijgen. Ik had al gezegd dat ik de muffins wel rechtstreeks naar de markt zou brengen, maar toen ik op school kwam en zag hoe ongeloofelijk veel spullen voor de markt er stonden, heb ik gevraagd of ik even mee zou helpen en mijn auto ook vol zou laden, dat werd meteen aangegrepen, want er stroomden meer spullen binnen dan ze hadden verwacht!! Samen met twee juffen hebben we alles in de auto's gepakt en zijn we naar de markt gereden. Daar was de opbouw van de kraam net klaar, we konden dus gelijk alles uitstallen....wauw, wat is er enorm veel gebakken, gekookt, geknutseld, speelgoed verzameld...onvoorstelbaar!! Wel 10 zelfgebakken broden, een paar bakken kleine gebakken broodjes, minstens 50 potjes zelfgemaakte marmelade, heel veel schalen vol met leuk verpakte koekjes, ladingen met muffins (gelukkig was ik niet de minst creatieve), zeker twee grote taarten, 3 grote chocoladehuizen, zelfgemaakte geurbuideltjes en kaartjes en dan nog dozen vol speelgoed, de Volksbank had een stuk of 15 papieren tassen gevuld met kleur en knutselspulletjes....er was nog meer, maar echt, wauw.... een teken dat iedereen meeleeft met de familie en op deze manier is het ook fijn om iets voor ze te kunnen betekenen en je weet gewoon, dat de hele opbrengst op de juiste plek terecht komt!!

Aangezien Luuk en Thijs gisteren meerdere pogingen hebben gedaan om een muffin te bemachtigen, heb ik, toen ik klaar was met meehelpen, voor de kids alledrie een lekkere koek gekocht die ze vanmiddag lekker kunnen opeten en een potje marmelade voor op brood. Nu ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig wat ze zelf gekocht hebben!! Haha, ik ga het straks horen, als ik ze ophaal.

Geen opmerkingen: