woensdag 16 november 2011

Levensverzekeringen

Gisterochtend ben ik dus bij de bank geweest. De meneer heeft mij van alles uitgelegd, zodat ik weet hoe het een beetje in elkaar steekt, hoe het werkt als je die levensverzekeringen op wilt zeggen. De meneer was zelfs zo netjes dat hij een brief voor mij heeft gemaakt, die Erik moet ondertekenen en die we dan naar de Deutsche Bank kunnen sturen. Van één van de beide levensverzekeringen hadden we al een brief ontvangen met een 'Abtretung', iets waarvan ik niet wist wat ze nu precies bedoelden. Maar het blijkt dat hiermee bedoelt wordt, dat de Deutsche Bank deze verzekering vrij heeft gegeven, om ermee te doen wat we willen. Die kunnen we dus ook zonder problemen opheffen, maar de andere levensverzekering is nog niet 'abgetreten', nu kan het zijn dat dit nog onderweg is, maar het kan ook zijn dat ze het nog vergeten hebben. Het zou zelfs ook zo kunnen zijn dat ze die 'Abtretung' niet versturen en niet geven...volgens de meneer gisteren, kan een instantie dit weigeren te doen en kun je dus niet van die verzekering af komen...hmmm, heel apart, maar ik heb vanmorgen inmiddels al twee pogingen gedaan om de Deutsche Bank te bellen, maar het is me nog niet gelukt de juiste persoon te pakken te krijgen.
Ik doe zometeen maar wel de brief op de bus en we merken wel of het goed gaat met beide verzekeringen.

De goede levensverzekering, die we via de Volksbank hebben, kunnen we gewoon laten bestaan, ook al wonen we straks in Oostenrijk. Dit heeft de meneer gisteren voor de zekerheid maar even nagekeken en het kan dus. Het zou natuurlijk aan de ene kant ook jammer zijn, om in Oostenrijk een nieuwe af te sluiten, want dan zijn we weer ouder dan tijdens het afsluiten van de huidige verzekering en daarmee betaal je automatisch ook weer meer.

Geen opmerkingen: