maandag 7 november 2011

Roodvonk

Vanmorgen toch met Thijs naar de kinderarts gegaan. Na het opstaan dacht ik dat het niet meer nodig was, maar nadat we Jordy en Luuk weg hadden gebracht, knapte hij alweer af en kreeg vuurrode wangen. Ik heb de arts gebeld en anderhalf uur later konden we terecht. De arts heeft alles aangehoord, Thijs nagekeken en geluisterd en het blijkt dat Thijs dus Scharlach heeft. Haha, ik heb in huis eerst op moeten zoeken wat de Nederlandse betekenis ervan is. Scharlach ken ik wel en ik wist ook ongeveer wat de klachten waren, maar de nederlandse betekenis? Het blijkt dus Roodvonk te zijn. Hij heeft er ook Pseudo-kroep bij. Thijs is namelijk een paar nachten best benauwd geweest, moeilijk wakker te krijgen en hij sliep ook heel erg onrustig. Met name die benauwdheid, dat vond ik dus helemaal niets....naar adem happend haalde Erik hem uit bed om 'm een plas op de wc te laten doen....bah. Ik ben blij dat ik vanmorgen toch door heb gepakt om naar de dokter te gaan, want hier was hij zelf niet zomaar doorheen gekomen. Thijs heeft nu Peniciline en een hoestdrank voor zijn zeehondenhoest. Het schijnt na drie dagen Peniciline niet meer besmettelijk te zijn.

Vanavond heb ik samen met de buurvrouwen Peterselie-roosjes gemaakt, van echte peterselie! De heren hebben in tussentijd de stro-boog opgehangen en vervolgens hebben wij de peterselie er ingehangen en klaar! Er werd natuurlijk een schnaps geschonken en ze hadden zelfs een heel warm en koud buffet voorbereid! Erik is daar nog even met Jordy en Luuk naar toe geweest. Weer wat geleerd, want ook al wonen we bijna negen jaar in Duitsland, dit is de eerste keer dat we er een boog hebben gezet!!

Morgen is het Laterne-fest. Vorig jaar was bij dit feest Luuk ziek....tja en nu dus Thijs! We gaan er wel heen, het is toch allemaal buiten en buiten is Thijs eigenlijk op z'n best te pas. We doen Thijs in de buggy en we zien wel hoe het hem vergaat. Erik komt er na het werk ook naar toe, dus als het voor Thijs niet meer te doen is, kan ik met hem naar huis gaan.

Geen opmerkingen: