vrijdag 11 november 2011

Vol weekje

Tjonge, een best hectisch weekje achter de rug.
Gisteravond hebben de kids dus de Laterne-umzug van de Nachbarschaft gehad. Jordy heeft gewoon gevoetbalt en kon dus niet mee. Ik heb hem om iets voor vijfen daar afgezet en ben toen snel naar huis gegaan, want Luuk had een feestje en zou om vijf uur thuis gebracht worden. Om half zes begon dus de Laterne-umzug...tien over vijf was Erik terug, dus eten koken was niet echt meer tijd voor. Ik had de tafel gedekt voor een broodmaaltijd, toen ik terug kwam, ging de bel, de kopers van ons huis aan de deur, ze hadden nog post voor ons, intussentijd was Erik er dus en zijn we aan tafel gegaan, toen ging de telefoon...Luuk werd uiteindelijk precies om half zes terug gebracht en kon dus zijn schoenen aan laten...Erik heeft snel zijn brood naar binnen gewerkt, ik heb Thijs aangekleed en Erik is met Luuk en Thijs weggegaan. Iets later stonden dus alle buurtkinderen bij mij aan de deur het Laternelied te zingen en met wat snoepgoed zijn ze weer vertrokken en ik kon mijn jas aan doen om Jordy op te halen...

Gelukkig gaat het met Thijs heel goed, vanmorgen ging het zelfs zo goed, dat we hem weer naar de Kindergarten hebben gebracht! Hij had weer praatjes voor tien en stond bijna stuiterend in de badkamer...tja, één dagje en dan heeft hij toch weer weekend, dus ik heb hem ook naar de Kiga gebracht. Thuis deed hij nog heel even zielig: ''maar ik ben toch ziek?!'' Haha, dat was op de Kiga snel weer over, hij ging gelijk spelen en ik mocht wel gaan!!

Verder was het natuurlijk van het ene Laternefest naar het andere, van het peterselie-roosjes maken en een boog opzetten tot wat broodnodige kledingstukken halen voor o.a. Jordy, hij dacht namelijk begin van de week al een keer dat hij een hemd van Luuk aan had....nee, Jordy, dat is jouw hemd, je bent alleen een beetje gegroeid...met het ondergoed net zo, die waren volgens hem gekrompen in de was....Luuk was bijna door zijn sokken heen en ik zelf had nog maar erg weinig shirts (dunne truien) met lange mouwen, die ook nog een beetje netjes waren...Thijs had binnen twee weken twee spijkerbroeken kapot (beide knieen erdoor)...tja, af en toe moet je dus wat, maar laat ik het zo zeggen: winkelen is absoluut niet mijn hobby.

Vandaag is Eriks vader jarig, maar hij viert het voor ons morgen. Morgenvroeg heeft Jordy een voetbalwedstrijd in Brandlecht en zondag hebben we een feestje van mijn oom, hij wordt 60.

Van verveling is hier dus niet echt sprake...

Geen opmerkingen: