maandag 25 juni 2012

Tot ziens!

Tjonge, het is echt serieus nu! Er staat of hangt geen enkel 'tierlanteintje' meer, de kledingkasten zijn uitgedund, het ladenblok op slaapkamer ook, de bijkeukenkast is bijna leeg, ons bed hebben we uit elkaar gehaald en gedeeltelijk ingeseald, Luuks bed en die van Thijs zijn ook uit elkaar. Jordy is nu, samen met Erik de laatste keer aan het grasmaaien, zodat de maaier ook ingepakt kan worden. Thijs heeft net zijn laatste zwemles gehad en Luuk de laatste keer handbal, overal hebben we netjes afscheid genomen...

Afscheid....vorige week, op ons 'afscheidsfeestje' wisten we, dat we nog best veel mensen dit weekend zouden zien, dus toen was het: ''tot volgende week''. Nu hebben we gisteren familiedag gehad, van de familie van mijn moeders kant, met (volgens mij) 50 personen. Een aantal gingen er vóór ons weg en kwamen afscheid nemen, maar dat ging eigenlijk nog wel goed. Toen wij zelf weg wilden gaan, was het toch wel anders.....mijn oma....ze is 87 en, laten we eerlijk zijn, niemand heeft het eeuwige leven, dus....er bestaat zeker kans, dat ik haar nog wel weer zie...maar ook zeker een kans dat dit niet zo zal zijn....en ik weet, dat geldt voor iedereen, morgen kun je onder een vrachtwagen terecht komen, om maar iets te noemen, maar toch is dit anders. Toen kwamen dus de tranen, oma hield het ook niet droog.....door onze tranen schoot de ene naar de andere ook vol...en we hadden al genoeg water uit de hemel gehad onder het lopen.....
wat dan wel erg fijn is, oma gunt ons het: ''wees er gelukkig, maak er wat moois van, jullie willen dit graag...''

Toen dus de hele familie langs, de ene met een omhelsing, de andere met een zoen, de ene kan het wat makkelijker en zegt: we komen zeker bij jullie, de ander dacht zich sterk te houden, maar hield het toch niet droog en zelfs de grote beer van mijn oom hield het niet droog....iedereen is mee naar buiten gegaan en heeft ons uitgezwaaid...nog een blik naar mijn oma, tussen de hele familie....''Tot ziens''.

Geen opmerkingen: