dinsdag 10 december 2013

Woensdag, flink gas en gatenkaas...

En weer een gewone woensdag! Het weer is gelukkig nog steeds heerlijk hier, het is inmiddels wel boven nul gekomen, maar nog steeds met zon en helder! Rond het weekend zou het weer een stukje kouder worden, maar heerlijk hoor...geen regen in zicht! Nu regent het natuurlijk ook niet makkelijk met deze temperaturen, maar ik geniet nog steeds...vooral als ik terugdenk aan de herfstperiode's in Duitsland...kinderen naar school brengen en dan soms wel vier keer in de week een heel regenpak aan, blergh! Nu komt er misschien vier keer in een heel seizoen een paraplu boven ons hoofd!

Luuk heeft vandaag een 'Ansage'...een dictee. En wederom moest ik het van iemand anders horen...>zucht<. Gelukkig hoorde ik het maandagochtend, zodat we nog twee middagen hadden, om er iets aan te doen. Nu hoeft hij er ook echt geen uur voor te zitten, maar ze krijgen dan steeds woordjes om te leren mee, dit keer vijftien woordjes. Dat lijkt niet veel, maar hier worden natuurlijk veel woorden met een hoofdletter geschreven en daar moet je dan wel aan denken! En ook worden de woordjes steeds moeilijker om te schrijven. We zullen zien wat het gaat worden!
Jordy heeft vrijdag een Ansage...ze geven op school dus nog net voor de kerstvakantie even flink gas!

Erik is vier avonden in de week nog steeds bezig beneden, tot een uur of negen in de avond...eerder deed hij vijf avonden, maar ik heb gezegd, dat hij minstens één avond niet mag klussen...hij werkt overdag ook nog gewoon!! De zaterdagen gebeurd er dan ook nog van alles, dus dat lijkt me dan genoeg. Inmiddels zijn de sleuven geslepen, na meerdere keren overleg over waar we nu stopcontacten willen en waar ongeveer een lamp aan het plafond komt bijvoorbeeld. Hahaha, het aantal stopcontacten was echt heel erg minimaal in dit huis, dus dat moet flink opgekrikt worden en dat gaat dus nu helemaal goedkomen! De wanden zijn inmiddels flinke ''gatenkazen''...

Geen opmerkingen: