maandag 17 februari 2014

De dag...

Hoe was de dag vandaag? Ach, we hebben maar vier uur zonder stroom gezeten en zeker 50cm sneeuw mogen krijgen, maar verder was het een normale dag! :-) Oja, het onweerde vannacht en vanmorgen ook nog heel flink...
Wat een dag! Zoals is gisteren schreef, kregen we een sms van de verzekering over sneeuw en op de site stond een enorme hoeveelheid regen...één van beiden zou dan toch wel goed moeten zitten, lijkt mij...maar eigenlijk geen van beide! Het was dus geen regen, maar ook geen 25-40cm sneeuw...nee, het was minstens 50cm!!!! Onvoorstelbaar, maar het was vanochtend toch ook heel raar...het onweerde en flitste flink, de flitsen weerkaatsten natuurlijk heel erg door de witte sneeuw, het sneeuwde als een gek, het zicht was daardoor slecht, er werd geen sneeuw geruimd, het voelde gewoon heel raar aan eigenlijk...
De takken van de bomen begonnen flink te buigen onder het gewicht, want echt alle sneeuw bleef ook aan de takken hangen en erop zitten! Maar het meest vreemde vond ik toch echt de onweer, die paste niet in het plaatje.
We hadden de wekker wel op tijd gezet, net als anders, maar ik had dus verwacht een gekletter van de regen te horen, maar het was dus stil...toen ben ik er dus maar gelijk met Erik uitgegaan en ja hoor, het oprit lag zo te zien flink vol. Het was teveel om alles ineens weg te schuiven, dus we hebben weer twee sporen getrokken, voor de autobanden. De gemeente had zich nog niet laten zien, dus het was weer de vraag of Erik weg zou kunnen komen. Na de derde poging kon Erik de Landesstrasse bereiken en dus op weg naar het werk!
Na het wegbrengen van Thijs heb ik nog even weer wat sneeuw geruimd, maar toen werd al duidelijk, dat ik hier niet tegenaan kon schuiven/scheppen!! Ik ben dus later in de ochtend nog een keer naar buiten gegaan...mijn geschoven deel oprit, lag alweer helemaal vol...en het bleef maar sneeuwen!
Vanmiddag is Jordy even naar de dochter van Ute gegaan, hij zag namelijk, dat zij buiten was en Jordy wilde graag spelen. Iets later ging mijn telefoon: Ute aan de lijn: ''Euh, du brauchst nix schaufeln, da Oliver kump mit da Fräse drüber wenn er hier fertig ist!!''
?? Oké...het bleek dat Jordy had laten vallen, dat ik volgens hem zat te wachten tot Erik thuis was, zodat we het oprit leeg konden halen! Hahaha, dat jong toch ook! Hij wist dondersgoed, dat ik weer naar buiten zou gaan vanmiddag om weer een deel te schuiven! Ute drong erop aan, dat ik echt niets meer zou doen! Tja, ik ben dus wel naar buiten gegaan en maar begonnen met de trap naar de voordeur, dat wat de sneeuwfrees niet kan. Gelukkig kwam ook toen net de gemeente het werk doen en een ruime halve meter van de straat schuiven, ietsje later kwam Oliver met de frees aanlopen en tegen de tijd dat ik de trap schoon had, had hij het oprit al klaar! Hij was ook nog zo lief om een groot deel van het gastenoprit schoon te maken, zodat onze gasten zaterdag de auto erop kunnen parkeren! Dit oprit hadden we dus net gisteren zo goed als helemaal schoon...tja...

Hieronder op de foto de 'trap' naar de voordeur...er is geen trap te herkennen! Ik heb er nog nooit zoveel sneeuw ineens van af hoeven schuiven!!

En hieronder één van onze waslijnpalen:


En dan hieronder zie je de telefoonkabel, die van ons huis, naar die van de buurvrouw gaat...het is een dunne zwarte kabel normaal...en het wiebelde al zo enorm, dat ik echt dacht, dat de kabel zou breken! Gelukkig ging het goed en is iets later de sneeuw ervan af gevallen.


Geen opmerkingen: