woensdag 17 augustus 2011

Huurhuis en Trödelmarkt

Nou, gisteren het huurhuis bekeken en echt, het is voor ons perfect...er zit zelfs een flinke kelder onder, vier ruimtes! Eén ervan is voor de Heizöl, we hebben dus geen gas, een andere ruimte is voorzien van een werkbank, de derde ruimte staat een stelling, die je voor opslag zou kunnen gebruiken en de vierde ruimte is leeg. Het hele woonhuis (begane grond) is voorzien van plavuizen en de beide slaapkamers hebben een kurkvloer. Boven de twee slaapkamers hebben vloerbedekking, de overloop heeft weer plavuizen. Boven is er ook nog een hele grote ruimte, nog niet afgewerkt, er ligt een betonvloer, er is al wel geisoleerd, deze ruimte was eigenlijk bedoeld om er van de tweede woning van te kunnen maken...wij kunnen die ruimte gewoon volledig benutten als opslagruimte! Buiten zijn er twee terrassen, waarvan één overdekt, er is een ruime garage, dus een auto kan gewoon weer binnen staan....tja, aan de woning ligt het dus niet! Ik moet de makelaar alleen nog spreken over de provisie, maar ik ga ervan uit, dat de makelaar zich aan zijn woord houdt en wel 'iets' regelt....

Vanmiddag dacht ik zelf even netjes te zijn en de mevrouw uit Bad Bentheim op te bellen, dat ze op dit moment niet meer voor ons hoeft te zoeken naar een huurhuis, wat blijkt? Ze had vorige week toevallig met onze makelaar gesproken en die had gezegd dat zij niet meer hoefde te zoeken want het was al rond!!? Ik reageerde nogal verbaasd naar haar toe en heb gezegd dat ik gisteren pas het huis heb bekeken en ook met de verhuurder heb gesproken en dus ook pas sinds gisteren zeker weet, dat als er bij de notaris getekend wordt, wij in dit huis kunnen! Ze reageerde weinig en zei dus dat ze vanwege de reactie van de makelaar van ons, niet meer verder was gaan kijken....Eriks vuurpijlen staan nu dus nog scherper gericht...

Vanmiddag belde onze verzekeringsagent op, hij zou inderdaad nog een keer langskomen om onze verzekeringen door te lopen. Toen hij de eerste keer, voor onze vakantie, belde, heb ik al uitgelegd dat wij willen gaan emigreren en als het huis eerder verkocht wordt, dat wij dan nog willen gaan huren. Hij zou mij gelijk uitleggen wat er dan met de verzekeringen moet gebeuren en hoe het gaat als we uiteindelijk gaan emigreren. Aangezien wij bij deze verzekeringsmaatschappij al onze verzekeringen hebben lopen (auto en huis), is het wel handig om te weten wat te doen!!

Toen ik vanmorgen boodschappen deed in Bad Bentheim, zag ik de borden langs de weg over de 'Trödelmarkt', een rommelmarkt die in de zomerperiode een paar keer gehouden wordt. Aangezien wij deze zomer al twee keer een 'Trödelmarkt' gemist hebben, wil ik toch echt deze zondag er zelf gaan zitten om een paar bananendozen vol spullen proberen te verkopen. Twee jaar geleden hebben wij er ook gezeten en toen hebben we nog best veel spullen verkocht en aangezien ik de kids in het begin van de zomer al beloofd heb, dat wij de overgebleven spullen (van een Expo-rommelmarkt in Hengelo, eerder dit jaar) nog eens zouden proberen te verkopen en dat die opbrengst naar hun spaarpotten zou gaan...houd ik mij ook aan die belofte! Het enige minpuntje (?!) is, dat Erik en ik de avond ervoor een bruiloft van mij nichtje hebben...de kids gaan uit logeren bij mijn schoonouders en Jordy heeft eigenlijk zondagmiddag een feestje (de hele familie mag komen) bij het voetbalveld....hoe we dus alles gaan doen, weet ik nog niet...

Geen opmerkingen: