donderdag 18 augustus 2011

Verzekeringen

Vandaag weer veel wijzer geworden. De verzekeringsagent is geweest en de man had zich goed voorbereid, hij heeft alle verzekeringen doorgelopen en een duidelijke uitleg gegeven over hoe het gaat als we verhuizen, zowel binnen Duitsland als naar Oostenrijk. Eén verzekering komt, na verkoop van het huis, te vervallen en een andere verzekering kon voor ons een paar euro (op jaarbasis) goedkoper, ach ja, alle beetjes helpen natuurlijk, haha! We weten nu in ieder geval dat alles goed zit en voor straks in een volgende huurwoning zijn we ook goed verzekerd.
Toen we nog even zaten te kletsen over het huis en over de op handen zijnde verhuizing, vroeg hij of we nog een grote aanhanger met huif nodig hadden....euh...ja eigenlijk wel, voor de grote spullen, nou zegt de man, waarschijnlijk hebben wij er wel één staan, ik bel je nog wel vanmiddag. Hij belde inderdaad vanmiddag terug en als we een week voordat we de aanhanger nodig hebben even bellen, mogen we hem zo gebruiken! Nou, dat vind ik nog eens aardig!!

Vervolgens heb ik de makelaar maar even gebeld, ik wil wel weten waar we met de provisie aan toe zijn. Hij had er zojuist een vergadering over gehad en overlegd wat er voor ons gedaan kon worden. Nou, laat ik het zo zeggen, het heeft zich geloond dat ik er achteraan ben gegaan! Het kon niet voor niets, maar we hoeven ook bij lange na niet het volle pond te betalen (haha, hij vroeg er bij of ik het onder ons kon houden...tuurlijk!)

Nog één nachtje slapen en dan nog een hele dag wachten en dan...hoop ik toch echt dat er getekend gaat worden!

Geen opmerkingen: