dinsdag 16 augustus 2011

''Verbockt''

Zoals ik al in mijn vorige blog schreef: ik ken de makelaar iets langer dan vandaag...(ivm de afspraak voor het bezichtigen van de huurwoning) en ik had gelijk. De makelaar belde gisteren tegen 17.30u en zei: Ich habe mich verbockt....er schoot gelijk natuurlijk het ergste scenario door mij heen, maar gelukkig bleek dit niet het geval. Hij bleek vrijdag tegen de verhuurder te hebben gezegd, dat de makelaar dinsdag met ons langs zou komen...en dat was de makelaar vergeten, dus geen bezichtiging einde van de week, maar vandaag! Wij hebben inderdaad bij de goede woning staan kijken...dus de ligging is super en de buitenkant van de woning ook, al vind ik dat minder interessant eigenlijk...
Erik zit bij een klant van zijn werk, dus hij komt er niet eerder voor terug, maar dat hoeft ook niet, want we praten over een woning voor minder dan een jaar straks, dat kan ik dus prima alleen af...nou ja, alleen, ik heb de kids. Aangezien ik het niet zie zitten om met alledrie de kids die woning te bekijken (stel dat de verhuurder zich opeens bedenkt als hij de kids ziet...), heb ik Jordy zijn vriendje laten bellen. Hij zou toch vandaag of morgen al bij hen gaan spelen en  nu komt het voor mij vandaag handiger uit, plus dat hij dan met zijn vriendje mee kan gaan naar de voetbal, weet Jordy ook zeker dat hij niet te laat komt! (bezichtiging is om 16.15u en de voetbal begint om 17.00u)
Luuk wilde vandaag ook graag spelen, dus heeft hij ook een vriendje gebeld en hij gaat nu ook uit spelen!
Ik kan dus de woning, samen met Thijs, in alle rust bekijken.

Ik heb de kranten die zijn gekomen, allemaal nagekeken op woningen, maar in Gildehaus was er niet één te huur...en ook de mevrouw uit Bad Bentheim heeft nog niet teruggebeld...ik hoop dus eigenlijk heel erg dat het die woning van vanmiddag gaat worden....anders wordt het alsnog heel raar om naar de notaris te gaan voor onze eigen woning...terwijl je nog niets weer hebt...

Vanmorgen heeft de makelaar ook al twee keer gebeld, dit voor de afspraak bij de notaris. Het is op vrijdagmiddag 17.15u gezet...tevens had hij, namens de kopers, nog een vraag omtrent de eventuele aanbouw op de garage, of wij toen al bij de gemeente zijn geweest, ook ivm de toestemming die je nodig hebt van de buren. Dat zijn we toen niet, al hebben we het er toen wel eens over gehad met de buren...toen was het geen probleem en meer kan ik er ook niet van maken! Meer hoefde de makelaar ook niet te weten, hij zei dat dit iets was voor de kopers en niet meer van ons....

Vanmiddag kan ik dus de woning bekijken (en vragen of de makelaar al iets meer weet over de provisie) en vrijdag wordt, als het goed is, bij de notaris al het een en ander ondertekend....

Geen opmerkingen: