dinsdag 20 september 2011

Vrijheid en planning

Zo, nu weer even draadloos verbinding...ik snap er niets meer van, maar zo lang het nu weer werkt....ben benieuwd voor hoe lang!

Vanmorgen hebben we een Dorfkonzert gehad. Alle kids van de Kindergartens en de eerste en tweede klassen van de basisschool (samen zo'n 500 kinderen) hebben een concert gegeven op het dorpsplein dmv het zingen van liederen, samen met de pastoor van de kerk (een erg leuke pastoor trouwens, hij zingt zelf altijd luid en duidelijk mee en speelt mee met zijn gitaar...), allemaal voor kinderen in arme landen. Aansluitend zijn ze met de 'Klingelbeutel' (collecte-zak) rond gegaan en gaat het geld er rechtstreeks naar toe. Het zou een half uurtje duren, maar het is uitgelopen op een uur, wat voor bijna alle kinderen echt te lang was, het ene kind was aan het huilen, de anderen stonden voor de neus van de pastoor ruzie te maken... maar goed, het idee was mooi! Aansluitend hebben ze allemaal ballonnen de lucht in laten gaan, erg leuk!

Hihi, Thijs mag nu af en toe (sinds een paar dagen) alleen een rondje fietsen, via de straat achter ons (bij elkaar een ronde van zo'n 300 meter). Hij mag dan één rondje en hij moet zich dan gelijk weer melden...dat deed hij gisteren dan ook twee keer heel netjes en toen zei ik, dat hij in de straat moest blijven, omdat ik even wat binnen moest doen....even later kwam Luuk binnen....even 'klikken' dat Thijs rondjes aan het fietsen was. Ik heb Luuk gezegd dat hij niet hoeft te klikken, maar ik ben toch naar buiten gegaan, midden op straat gaan staan, Thijs opwachten. Hij kwam het hoekje om, maakte een zwiepert met zijn stuur, omdat hij van mij schrok en ging toen heel overdreven fietsen, met een grote lach op zijn gezicht kwam hij naar mij toe. Ik vroeg hem, wat hij gedaan had, nou ja,
Thijs is eerlijk: 'een rondje fietst!!'
Ik zei: 'mocht dat?'
'Nee'
'Nou Thijs, dan ben je nu klaar op straat, fiets naar binnen en achter het huis!'
'Oké!'.....
Tja, daar schoot ik dus ook niets mee op, maar ja, hij ruikt nu gewoon de vrijheid, ik geef hem eigenlijk geen ongelijk, maar hij moet natuurlijk wel luisteren! Volgende keer weer een poging!!

Vanmiddag heb ik even een planning gemaakt voor wanneer er wat zou moeten gebeuren...dan is het toch nog best veel moet ik zeggen! Maar ja, nu heb ik voor mezelf wel weer even een overzicht, vind ik altijd wel zo prettig! Morgen voor de laatste keer in dit huis de bedden verschonen (als er geen zieken komen tenminste...), raar hoor... dingen die hier nu van de muur af komen, komen er hier ook niet meer aan. Er staan al heel wat volgepakte dozen op de overloop, op onze slaapkamer staan al een aantal spullen...
Volgende week zaterdag krijgen we de sleutel al! Het gaat nu echt snel moet ik zeggen....

Geen opmerkingen: