vrijdag 23 september 2011

Poolstok en Steckkartoffel

Kledingkasten leegruimen...pffff, ik dacht dat het nog wel mee zou vallen met de inhoud ervan. Ik heb alle lege kratten van zolder gehaald, net als de weekendtassen. Eerst heb ik uit alle kasten (die van ons en van de kids) de hoogzomerse kleding gehaald...helaas, maar ik denk toch echt dat we die niet meer nodig hebben. Voor de komende nog lekkere dagen heb ik voor ieder nog twee korte broeken in de kast gelaten, maar de rest van de korte broeken en de zomerhemdjes eruit. Dit alles heb ik in een weekendtas gestopt. Toen de echte dikke winterkleding eruit gehaald en wat beddegoed en dit alles ook in een weekendtas en in een aantal kratten.
Haha, ik heb van die opklapstoeltjes achter het bed uitgeklapt en die nu gebruikt als tijdelijke kledingkast, net als de roede van de vitrage en een aantal kleine kratjes op de vloer....eerlijk is eerlijk: het is een bende, maar onze kast is wel leeg!!
De rest van de kleding in de kasten van de kids haal ik er morgen pas uit, als onze kast gedemonteerd is. Het is de bedoeling dat op de plek waar onze kast nu staat, daar ook de gedemonteerde kasten van de kids komen te staan/liggen. De garage is niet zoveel ruimte meer, plus dat het er nu steeds te grote temperatuursschommelingen zijn en natuurlijk het vocht, dat lijkt me niet best voor de kasten. Op onze kamer kunnen ze wel liggen, zo hebben de jongens er op hun kamers geen last van!

Hihi, dan zet ik morgenavond de poolstok klaar om in ons bed te kunnen komen...

Luuk en Thijs hebben vandaag met de Kindergarten aardappels gezocht. Een erg leuk idee! Een boer in Gildehaus/Bad Bentheim heeft de aardappels inmiddels al van het land af gehaald, maar heeft aangeboden aan de Kindergarten om er een ochtend met de kinderen te komen zoeken in het zand! Ze hebben er een mooie ochtend van gemaakt. Tegen 9.00u zijn ze met z'n allen weggelopen... Alle kinderen een eigen rugzak op de rug en toen hadden ze een wandeling van zo'n 45 minuten voor de boeg!! Bij aankomst hebben ze eerst een Frühstuck gehouden, met het eigen meegebrachte eten en drinken en toen zijn ze het land ingegaan met allemaal scheppen en emmers! Tegen 11.45u konden de ouders de kids weer ophalen bij de boerderij en ze hebben er inderdaad flink wat aardappels uit weten te halen! Jammergenoeg zijn het geen gewone aardappelen, maar (volgens mij) Steckkartoffel, daar wordt melkpoeder en dergelijke van gemaakt. Ieder kind mocht een mooie aardappel mee naar huis nemen en ze kregen van de juf nog een lekker zakje snoepjes mee, al met al een leuke ochtend voor de kids en ook flink vermoeiend...hihi, ik zie nu het resultaat ervan!

Geen opmerkingen: