zaterdag 29 oktober 2011

Ketel

Gisteravond is Erik nog even weer naar het 'oude' huis gegaan. Hij zou een uurtje weg zijn en Erik heeft dan nooit een horloge om, maar gevoel voor tijd heeft hij wel, dus een uur is een uur. Erik bleef alleen langer weg, nou ja, dat kan natuurlijk, er is steeds wel weer iets nieuws wat je ziet en wat nog even schoongemaakt moet worden of je treft bijvoorbeeld een buurman of vrouw, kan allemaal. Toen Erik uiteindelijk thuis kwam, zei hij gelijk: ik heb goed en ik heb slecht nieuws... Het goede is, dat ik de garage leeg heb en het slechte is: de verwarming doet het niet meer!! Echt, donderdagochtend hebben we nog warm water gebruikt en is de verwarming nog aan geweest en vrijdagavond doet ie het dus niet meer!!! Je snapt denk ik wel een beetje, dat we euh...best wel baalden....om het netjes uit te drukken.
Tja, vlak voor de sleuteloverdracht, moet dat natuurlijk wel geregeld worden en ook goed, zodat we daar achteraf geen gedonder mee krijgen.
Vanmorgen dus de Heizungsmonteur gebeld en tegen 12.30u was hij er. Op dat moment waren er ook net de kopers van het huis, we zouden nog wat doorspreken. Ze konden dus gelijk zien, dat we netjes een bedrijf gebeld hadden en dat het dus ook goed opgelost zou worden!
Het bleek dat de ventilator van de ketel kapot was...gelukkig had hij een nieuwe bij zich en is het meteen vervangen en de verwarming doet het weer. We krijgen dus nog net op de valreep een rekening van de ketel, een aparaat waar we eigenlijk nog nooit iets mee hebben gehad. Balen dus!!

Verder is vandaag de rest van het huis helemaal schoongemaakt, zelfs de ramen heb ik nog gelapt en het hele huis is gedweilt. Het is nu dus echt klaar....af....voor altijd...dit klinkt best wel dramatisch! Aan de ene kant heb ik het nu wel gehad met ons oude huis, alleen maar poetsen, poetsen, poetsen en een kapotte ketel op de koop toe, aan de andere kant is het nog steeds gek. De kinderen zijn er ook wel klaar mee, de hele tijd heen en weer gesleept te worden, naar een huis waar ze niets meer hebben...
Morgen hebben we dan ook een dagje rust ingepland, gewoon niets doen en alleen maar relaxen!

Vanmiddag heb ik een formulier gemaakt en afgedrukt voor de tellerstanden en het aantal sleutels wat wij overhandigen erop vermeld. Zo kunnen wij dinsdag bij de sleuteloverdracht de standen invullen en het formulier ondertekenen met ons allen.
Het blijkt dus, dat dinsdag er niemand anders bij is, wij hadden verwacht dat de makelaar voor de laatste keer erbij zou zijn om dus bijvoorbeeld de tellerstanden officieel op een blaadje te vermelden en dat er misschien nog dingetjes gezegd zouden gaan worden in de zin van: overname-goederen of bijvoorbeeld de controle voor het hypotheek-bedrag of iets in die trend, maar nee, die man krijgt handen vol geld van de kopers, maar is te beroerd om zijn geld waar te maken! Ik vind het gewoon raar, wij geven dus zelf gewoon de sleutel af, moeten de tellerstanden noteren, de overname-goederen regelen...ik dacht echt dat daar de makelaar voor betaald werd.

Morgen zal ik wat foto's plaatsen die ik vandaag gemaakt heb van het lege huis...

Geen opmerkingen: