woensdag 11 januari 2012

Marktgemeinde Treffen

Met Thijs gaat het gelukkig alweer beter, hij eet sinds vanochtend weer gewoon, hij is alleen nog wat moe.

Gisteren heb ik alvast een brief gemaakt, een duitse brief, die ik aan de Marktgemeinde Treffen wil mailen. Lastig hoor, over wat je precies in de brief wilt schrijven, je moet er niet teveel overbodige informatie in zetten, maar ook niet te weinig en wat is van belang en wat niet... Volgens mij is de brief aardig goed nu, Erik moet 'm nog even lezen, misschien heb ik iets vergeten of zo. Natuurlijk is de brief niet perfect duits, ik zou het wel perfect duits kunnen laten worden, door er mee naar de buurvrouw te gaan of zoiets, maar het gaat om onszelf en onze spraak is natuurlijk ook  niet perfect, dus dat hoeft voor mij de brief ook niet te zijn!
In de brief stel ik heel kort voor wíe wij zijn, waar wij nu wonen en dat wij graag in Oostenrijk willen wonen en dat we dus op zoek zijn naar een Mietwohnung of Miethaus (haha, dat onderscheid heb ik al eens iets over verteld) in Treffen of omgeving Treffen en dat per augustus. Ik heb ook gevraagd of ze misschien nog mailadressen of andere contacten hebben, waaraan ik de mail kan sturen...ik denk, dat ik die brief dan volgende week naar de gemeente mail en dan maar afwachten of er reactie op komt!! Spannend!!

Geen opmerkingen: