dinsdag 28 februari 2012

Paternion en Shaun

Gisterochtend heb ik het mailtje verstuurd naar de Marktgemeinde Paternion. Ik heb het via een gewone mail gedaan, omdat het dus niet lukte via de site van Paternion, zo kon ik er gelijk een klein 'begeleidend' schrijven erbij doen. Een paar uur later kreeg ik netjes een mail terug, dat ze blij zijn met onze ''Suche'' en dat ze ons hebben opgenomen in de lijst, zodra er iets vrij komt, krijgen we bericht!! Fijn dat ze ook even een berichtje terug hebben gedaan.

Bij ons aan de overkant van de straat, staan sinds een aantal weken een aantal schapen in de wei. Ze worden steeds na een paar weken een stuk doorgeschoven, handig natuurlijk voor de boer, hij hoeft het gras voorlopig niet te maaien! Sinds vorige week staan ze schuin tegenover ons huis, super leuk natuurlijk, want één schaap heeft al twee lammetjes gekregen. Nu wilden we zondag met het avondeten beginnen toen Erik opkeek naar buiten en zei: hé, er loopt een schaap buiten het hek! Het slimme beest was dus uitgebroken en kon zo alvast aan het nog heerlijke groene gras grazen, waar ze de volgende keer neergezet worden! Erik heeft eerst maar even bij de jongens nagevraagd, of ze aan het hek hadden gezeten...ze zeggen van niet, dus dan geloven dat ook maar, maar ze hadden wel gezien hoe de boer de schapen meelokt: door met een kartonnen doos te rammelen...zo liepen ze zo achter de boer aan... Hihi, Erik heeft een emmer uit de schuur genomen en liep richting het schaap, eerst dacht ik nog, nou, hij loopt zo mee, richting de hoek waar hij uitgebroken was, maar toen het schaap Erik door kreeg, ging hij er als een speer vandoor naar de andere hoek en ging lekker staan grazen. Erik is naar de buren gelopen om te vragen of zij weten wie die boer is, dat wisten ze wel en ze zouden 'm bellen. Gisterochtend bleek het schaap nog steeds vrij rond te huppelen, ik sprak de buren en die zeiden dat ze gebeld hadden, maar de boer zei, dat het schaap echt niet weg liep....?!?! Haha, toen ik terug kwam van school, liepen er al twee heerlijk te grazen buiten het hek!!
Een goed uur later zag ik de boer, hij heeft de schapen weer teruggebracht en het hek verstevigd.
Haha, ik had het schaap al gedoopt tot Shaun...(van 'Shaun das Schaf'...erg grappige tekenfilmpjes van tv) en tegen de jongens gezegd, dat de boer de hond met het fluitje waarschijnlijk zou sturen...hihi, als je die filmpjes nog niet kent, moet je er echt eens een keer eentje opzoeken, ze zijn echt grappig.

Gisteren, wederom tegen het avondeten, is Shaun alweer ontsnapt!! Dit keer geen verwoede pogingen meer om Shaun binnen het hek te krijgen, hij loopt toch niet weg...

Dit is Shaun, vanmorgen om 7.30u, zich zogenaamd van geen kwaad
bewust...gnagna, lekker vers gras...

De schapen links staan netjes achter een hekje, Shaun staat dus rechts!

Het leukste was, dat zijn gezelschap van gisterochtend 10 minuten later er ook weer bijstond!
Alleen toen ik terug kwam van school, liepen ze helemaal aan de andere kant en kon ik ze niet duidelijk op de foto krijgen. Waarschijnlijk worden ze vanochtend weer teruggezet door de boer, maar ja, wij wachten dan natuurlijk weer op Shauns volgende uitbraak!!!

Geen opmerkingen: