donderdag 1 maart 2012

Alleen fietsen en de kapper

Jordy is helemaal happy, hij mocht vandaag voor het eerst alleen van school naar huis toe fietsen! De weg naar en van school fietsen we natuurlijk geregeld en hij weet precies waar hij op moet letten. We moeten twee straten oversteken, waarvan de ene een groot kruispunt is, maar beide zijn met stoplichten voor de fietser/voetganger en er moeten vele kinderen oversteken. Het kwam deze week ter sprake en hij vroeg er zelf om...eerst even nadenken, voor je wat zegt...en toen heb ik toegestemd. Jordy is niet het type dat in zeven sloten tegelijk loopt en hij heeft een sterk verantwoordelijkheidsgevoel, dus het moet kunnen! Hij was helemaal trots op zichzelf toen hij terug kwam fietsen. Het enige wat ik hem vanmorgen mee heb gegeven, is dat hij niet moest gaan treuzelen (is Jordy een ster in...)op het schoolplein of eerst met andere kindjes uitgebreid moest gaan staan kletsen...want dan zou het heel lang duren voor hij terug zou komen. Ik was helemaal verbaasd, Jordy was wel tien minuten eerder thuis, dan dat ik verwacht had!

Vanmorgen ben ik weer lekker naar de kapper geweest, heerlijk, er is weer een flink stuk af en we zijn weer helemaal bijgekletst! Haha, de kapper neemt al extra tijd voor als ik kom, we hebben namelijk altijd gesprek over...er zijn nogal wat overeenkomsten tussen ons. Ook hij wil met zijn gezin, het liefst emigreren. Bad Bentheim vonden ze al te rustig worden (dat is dus een verschil tussen ons), dus ze willen in ieder geval al hier weg, maar nog wel in de buurt blijven i.v.m. zijn eigen zaak. Ze hebben dus het huis te koop gezet en daarover kon ik best wat informatie geven natuurlijk! Ze hebben dezelfde makelaar genomen en vanmorgen kon de kapper vertellen dat zijn huis al verkocht is! Ook in een tijdsbestek van drie maanden. Nou ja, dat zijn natuurlijk leuke dingen!

Geen opmerkingen: