dinsdag 17 april 2012

Bank 1, 2 en 3

Zow, nu dan toch weer een blog...waarschijnlijk hebben velen van jullie gemerkt dat er iets vreemds aan de hand was...een rare melding via deze blog...Gelukkig heeft een oplettende lezer (nogmaals bedankt Tim!) erop gewezen en ik heb een aantal aanpassingen gedaan. Hopelijk blijft het blog nu weer gewoon een blog...

En dan...gisteren belde bank 1 terug, met helaas geen goede mededeling....Alles ziet er prima uit, het huis, de papieren...de meneer was eigenlijk vorige week ook heel positief en had het idee, dat zodra Erik een baan zou hebben, wij waarschijnlijk wel een lening bij deze bank zouden kunnen krijgen. Gisteren belde hij echter terug en vertelde dat hij een bericht van de 'beslissende afdeling' had gekregen en dat ze onze situatie te onzeker vinden...ook al zou Erik een baan hebben, dan nog zou er een proeftijd aan vast hangen...Tja, wat moeten we daar nu mee! Net of in deze tijd een vaste baan iets zegt!! Maar goed, het is duidelijk.
Natuurlijk was dat wel even flink balen...en gisteren liep alles al anders, door het gedoe met deze blog, ik heb steeds 'ruzie' met onze printer, ik was in huis alle bedden aan het verschonen en dus de hele tijd aan het wassen, drogen, strijken, bedden weer opmaken...de nachtrusten zijn nog niet wat ze moeten zijn en dan zo'n telefoontje....ik heb weleens betere dagen gehad zullen we maar zeggen!

Hahaha en om de stemming erin te houden kwam er vandaag ook nog de bekeuring in de bus bij...voor de tweede keer heb ik bij Kassel te snel gereden op een stuk waar een snelheidsbeperking is en, echt waar, er staat een enorme flitskast...ik wilde net wijzen en zeggen: ''daar heb je 'm weer...'' en toen {{{flits}}}...tja en ik ben nog niet eens blond! Gelukkig zijn die bekeuringen nog te overzien, de vorige keer €25,- en nu €20,-

De Schufa-Auskunft van Erik is binnen en dat is gelukkig weer wat positiefs, maar dat is voor ons natuurlijk niets nieuws. De mijne heb ik iets later aangevraagd, maar ik hoop dat deze morgen ook binnen is. De nederlandse registratie bij de BKR hebben we inmiddels ook aangevraagd, zodat er achteraf geen problemen dáárover kunnen ontstaan. Gelukkig weten we zelf vooraf dat alles blanco zal zijn en dat is in dit geval dan wel weer prettig!!

Vanmorgen heb ik een derde bank gebeld, steeds was er een gesprekstoon, tot wel 5 keer aan toe, toen ben ik zo brutaal geweest om via internet een rechtstreeks nummer van een medewerker op te zoeken...direct werd er opgepakt en ben ik doorverbonden met de juiste persoon...het werkte dus wel! Zodra Erik het telefoongesprek heeft gehad met de mensen waarvan wij vrijdag het telefoonnummer hebben gekregen, dan mag ik de meneer alle papieren toesturen per mail, met de 'uitslag' van het telefoontje erbij. Tja, het is wel duidelijk dat ook bank 3 graag iets op papier wil hebben staan, wat werk betreft en dat mag ook, dat snap ik best. Ik hoop alleen dat ze daar dan ook genoegen mee zullen nemen en niet net als bank 1 zullen reageren. Het antwoord van bank 2 heb ik nog niet binnen en ik weet ook niet precies hoe lang dat nog duurt.

Geen opmerkingen: