vrijdag 13 april 2012

Bedonderd en rattaplan aan mailtjes

Weer een dagje verder en wederom alweer telefoontjes gepleegd en ontvangen. Vanmorgen belde voor 8.00u al de mevrouw van de gemeente Zlan, of wij er al uit waren wat we wilden met de huurwoning in Zlan. Gelukkig hadden Erik en ik gisteren duidelijk overlegd dat we deze woning niet zullen nemen en dat ik de mevrouw vanmorgen zou gaan bellen, nu was zij mij voor. Deze woning zouden wij ook eerst nog het een en ander aan moeten veranderen, voordat we erin zouden kunnen, wat op zich niet zo erg is, maar we zijn nu natuurlijk met iets heel anders bezig en we kunnen niet alles en iedereen aan het lijntje houden.
De woning in Treffen daar loopt nu nog onze inschrijving van en die laten we gewoon lopen, mensen kunnen zich tot 20 april inschrijven...de kans dat we deze woning zullen krijgen is al vrij klein, maar nu hebben we nog 'iets' zeg maar. Alleen de burgemeester heb ik niet persoonlijk gebeld, ik wil het niet voor het woord hebben, dat ik eerst ons 'aanprijs', we daardoor misschien de woning krijgen en dat ik vervolgens zou kunnen bellen: 'sorry, we hebben een huis gekocht...'. Nu we het gewoon zo laten, zal er straks niemand zich 'bedonderd' voelen.

Verder heb ik gisterenmiddag een volgende bank gebeld, in Villach. Gelukkig blijkt ook deze meneer heel vriendelijk en hij had de tijd. Ik heb dus eerst het hele verhaal uitgelegd en hij is bereid om te kijken wat hij voor ons kan doen. Ik heb deze meneer dus ook de hele rattaplan aan formulieren op de mail gezet...wow, dat is inmiddels echt behoorlijk, want ook de bouwtekening hebben we inmiddels per mail ontvangen en ook de papieren van de grond/kadaster, een mooie foto en zelfs de verklaring dat het huis daadwerkelijk van de twee broers is...zelf heb ik er de huidige loongegevens van Erik bijgedaan...
Vanmorgen heb ik de meneer van deze bank voor de zekerheid nog even gebeld of hij daadwerkelijk alles ontvangen heeft gisteren en dat klopte wel. De meneer had ook nu weer tijd en we hebben nog een hele tijd gekletst over hoe wij het voor ons zien, wat werk betreft en hij kwam met een 'eis' die zij zullen stellen, voordat er een lening rondgemaakt kan worden, maar die 'eis' was voor ons al wel enigszins duidelijk en dat is dat Erik tegen die tijd iets op papier heeft staan van een werkgever in Oostenrijk. Ook daar droeg hij nog weer ideeën aan, maar daar kon ik gelijk op ingaan en zeggen wat wij inmiddels ondernomen hadden en wat wij inmiddels uitgevonden hadden. Aan het einde van het gesprek zei de meneer, dat hij nu inmiddels een aardig beeld had van hoe wij zijn en dat klonk positief naar mijn idee...hij zal nu de gestuurde mails allemaal doornemen.

Geen opmerkingen: