woensdag 23 mei 2012

Het is begonnen....

Waar zal ik eens beginnen...
Ik kan één ding met zekerheid zeggen: het is nu pas begonnen... Gelukkig hebben we natuurlijk al een flinke tijd van voorbereidingen gehad en daar plukken we nu de vruchten ook wel van, maar toch...

Zaterdag hebben we een 'luie' dag gehad, natuurlijk nog vermoeid van de reis, de auto uitpakken, de boel opruimen, wassen draaien en drogen, strijken, wat spelen met de jongens. Erik heeft zich weer uitstekend vermaakt in de tuin....pffff, dat is hier toch wel wat hoor: wat een K.T-tuin...echt, wat een onderhoud zit er in, kijk, dat je een tuin hebt is mooi, dat je er wat aan moet doen, is helemaal niet erg, maar dit....Eriks humeur zakte op een punt behoorlijk en toen is hij er maar mee opgehouden!

Zondag hebben we met mijn ouders, broers, schoonzussen, nichtjes en neefje gezellig bij Van der Valk ontbeten, dus we zaten om 9.00u al helemaal fris (?!) in Hengelo! Dit ontbijt was naar aanleiding van de trouwdag van mijn ouders en ook voor moederdag. We hadden de laptop in de auto meegenomen, dus toen we weer bij mijn ouders waren, kon iedereen de genomen foto's vanuit Oostenrijk bekijken. Met name dus ook de binnenkant van het huis! Haha, dat is natuurlijk wel een flinke omslag met hoe wij in Nederland/Duitsland het huis hebben ingericht...er vielen dus best wat stiltes! Het is gewoon op zijn Oostenrijks allemaal, maar gelukkig zijn de muren allemaal wit, door bijna het hele huis, dat scheelt alweer! Het is nu nog echt het huis van 'iemand' anders, nog niet het van ons, maar dat gaat helemaal goedkomen!!

Daarna zijn we nog even naar Eriks ouders gereden, zodat ook zij de foto's konden bekijken en na wat te drinken zijn we weer naar huis gegaan. 's Middags hebben we lekker buiten gezeten.

Maandag heb ik vooral veel gesjeest...eerst 's morgens alle bedden afhalen, wassen, lekker buiten opgehangen, gedeeltelijk de boel weer gestreken, kids weer van school gehaald, bedden weer opgemaakt, Luuk naar de handbal gebracht, iets later met Thijs naar de zwemles, na de zwemles Luuk bij een vriendje opgehaald (daar kon hij vanaf de handbal mee naar toe, want de handbal eindigt nu om dezelfde tijd als dat de zwemles begint...) en toen eten koken, onder het koken nog een laatste was opgehangen....nou ja, de dag was goed vol!

Tussen alles door ben ik ook nog bezig om een uitnodiging te maken, voor een soort van 'Afscheidsfeestje' en daar moet dan ook wel weer het een en ander voor geregeld worden...uitnodigingen maken etc.

Gisterenochtend ben ik eerst maar eens gaan stofzuigen, dat was echt hard nodig (voor het laatst voordat we naar Oostenrijk zijn gegaan...) daarna weer even gaan strijken....de berg is weer iets kleiner geworden. Toen heb ik de SVB (kinderbijslag) gebeld en doorgegeven dat we gaan emigreren, als het goed is, krijg ik een bevestiging en dan is het al klaar! Dit komt omdat wij natuurlijk al niet meer in Nederland wonen, dus voor de SVB is het enige wat ze willen weten: werkt één van ons nog in Nederland of niet...
Daarna de Familienkasse (voor het duitse Kindergeld) gebeld. Dat is natuurlijk een ander verhaal. Ze sturen nu een wijzigingsformulier op, die ik ingevuld moet terugsturen en als we daadwerkelijk bij de gemeente afgemeld zijn, dan moet ik die bevestiging naar de Familienkasse sturen. Dan is er natuurlijk nog het verhaal van ons 'ooit' teveel ontvangen bijdrages. Daar heb ik eens over geschreven (blog van 23-11-2011) en dat heb ik toen zo geregeld, dat vanaf een bepaalde datum, wij helemaal geen Kindergeld meer ontvangen, als een terugbetaling, zij wilden het eerst voor de helft gaan inhouden, maar dat zou voor ons te lang gaan duren, dus ik heb gevraagd om het helemaal in te houden. Ik heb nu gevraagd of ze het nog door ons te moeten betalen bedrag, in een faktuurvorm willen toesturen, zodat ik het af kan handelen. Kijken of ze dat dan ook gaan doen...

Daarna was ik van plan om Udo een mail te sturen, met verschillende vragen, maar door tussenkomst van verschillende dingen (steeds bedenk ik mij weer iets...) en door een gezellig Skype-gesprek met Mieke en Tim, wilde ik de mail 's middags doorsturen. Toen ik de jongens op heb gehaald, belde Udo zelf! Nou ja, dat was toevallig! Hij vroeg of alles gelukt was vorige week, in het huis, met de sleutel en met de jongens, nou ja, dat is netjes toch? Ik heb toen maar even wat nagevraagd, omtrent de meubels in het huis en net toevallig die ene mooie kast in de gang (een groene handbeschilderde), die gaat er wel uit. Het blijkt dat Udo's moeder die vroeger zelf helemaal handbeschilderd heeft en nu hecht de zus van zijn moeder er emotionele waarde aan en wil heel graag die kast hebben...tja, dat is haar goedrecht natuurlijk, maar wel jammer. Verder blijft, op de persoonlijke spulletjes van Udo en zijn broer na, er alles in staan. Udo had inmiddels de huismeester (Martin) ook al gesproken en gehoord dat het gezellig was geweest!!
Toen begon ik over het belangrijkste gedeelte van mijn bedoelde mail, de huur...we hebben het er over gehad en Udo had de 'vriend' de notaris gebeld en er met hem over gesproken en Udo heeft ook met zijn broer erover gesproken en om een lang verhaal kort te maken: er komt geen huurcontract, de notaris had het zelf gezegd tegen Udo, het zou een boel geregel zijn en best wat kosten met zich meebrengen en als wij het toch binnen een korte tijd gaan kopen, zag de notaris er het nut niet van in. Eerlijk gezegd, vinden wij dit helemaal niet erg. Eerder voelde het wel prettig om 'iets' op papier te hebben, maar we zijn er nu weer geweest en hebben best veel mensen in Bad Bleiberg gesproken, over het huis en over de familie en wij hebben er nog steeds alle vertrouwen in, het vertrouwen is juist alleen maar groter geworden.
Ik heb met Udo verder overlegt over hoe we het nu gaan aanpakken en het is nu allemaal geregeld, ik heb nog een mail gestuurd met de exacte datum (daar vroeg Udo om) en nog wat overige vragen. Wij kunnen ons in elk geval zonder problemen inschrijven bij de gemeente en daar was het ons vooral om te doen, we moeten natuurlijk wel een Meldezettel kunnen krijgen, om bijvoorbeeld de jongens op school in te kunnen schrijven, maar ook om werk te kunnen krijgen, een verzekering, telefoon etc.

Ik ben ook met een website bezig geweest en heb gisteravond de broer van mijn schoonzus weer aan de telefoon gehad en we hebben het een en ander besproken, dus het begin is er!

En dan is er nog nieuws over Erik (Oostenrijkgerelateerd)...maar daar schrijf ik morgen wel over, hahaha, ik hou de spanning erin! Ik moet nu weg, kids ophalen!!

Geen opmerkingen: