dinsdag 9 oktober 2012

Auto, Zulassungsstelle, Finanzamt, aanhanger

De auto...papieren...bellen....bellen...in de wacht hangen...nog meer papieren...nog een keer bellen...
Tja, we wisten natuurlijk dat het er een keer aan zat te komen en ik kan je nu vertellen, ik zou blij zijn, als deze hele handel afgehandeld is! We zitten natuurlijk met een duits kenteken, dat moet worden afgemeld. Ik heb gisteren de eerste Zulassungsstelle in Villach gebeld, volgens die mevrouw moest het wel kunnen, om een duits kenteken hier af te melden, máár ik kon voor de zekerheid beter bellen met een andere Zulassungsstelle...dat heb ik gedaan, deze mevrouw vertelde dat het níet mogelijk was...tenzij ik dezelfde auto ook weer zou aanmelden op oostenrijks kenteken, niet dus, dan kan het ook niet. Sylvia, de verzekeringsmevrouw, zou er ook nog achteraan gaan en mij erover bellen. Ze belde vanmorgen op, volgens haar kon ze bij haar in de firma gewoon onze auto afmelden! Ik vertelde haar, wat de andere Zulassungsstelle mij verteld had, maar ze wist het zeker!
Nou, dacht ik, dat scheelt weer een heen en weer gestuur met Nederland en familie ervoor vragen om onze auto af te melden. Tien minuten later belde Sylvia alweer op, ze had de chef van de betreffende afdeling toch maar even nagevraagd en het blijkt toch niet te kunnen....ik bedoel maar....nu moeten we dus toch de hele handel opsturen naar Nederland en mijn ouders willen dan de auto en dan ook gelijk maar onze aanhanger (ook nog op duits kenteken) afmelden bij het Finanzamt in Bad Bentheim...want ik heb dit Finanzamt gebeld, of ik niet alles rechtstreeks naar hen mocht opsturen, maar dat wilden ze niet, want er zitten kosten aan vast...
De verzekering in Duitsland heb ik ook maar gebeld, zij krijgen vanuit het Finanzamt vanzelf bericht, zodra de auto en de aanhanger afgemeld zijn en daarmee wordt de verzekering gestopt en krijgen we een brief met de schadevrije jaren opgestuurd.

Haha, nog even doorbijten dus!

Geen opmerkingen: