donderdag 25 oktober 2012

Notaris en doop!

Vandaag een gekke dag! Het voelt nu...euh....iets meer eigen, denk ik...
We zijn bij de notaris geweest vanmiddag en hebben onze handtekeningen gezet!! Om 15.00u waren we in Villach bij de notaris, Andy was er ook net. Hij moet vanuit Bregenz komen en dus een flinke rit rijden en vandaag was er op zijn weg veel meer file dan anders en dus is hij rechtstreeks gekomen, in plaats van eerst naar Ingrid en Martin, waar hij slaapt, te rijden...gelukkig heeft hij het dus wel gehaald!
De notaris was een hele leuke vrouw, die netjes alles heeft uitgelegd en als we iets niet snapten of vragen hadden, mochten we haar gewoon onderbreken, dat was vorig jaar in Duitsland, bij de verkoop van ons huis wel anders...die man ratelde het hele verkoopkontrakt op en je had het lef niet om hem te onderbreken, bij wijze van, maar dit was in elk geval een leuke vrouw.
Andy is daarna eerst nog bij zijn oom op bezoek gegaan en vroeg hoe laat wij wilden eten. Ik heb gevraagd of hij het leuk vindt, dat we Martin en Ingrid er ook bij uitnodigen, dat vond hij zeker leuk, omdat hij namelijk morgen ook alweer naar huis rijdt, zo heeft hij ook wat meer tijd met hen. Ingrid en Martin zijn voor Andy en Udo als een soort ''tweede ouders''. Dus toen we thuis waren, heb ik Martin en Ingrid gebeld en gevraagd of ze ook wilden mee'jausen', dat wilden ze! Tegen 18.00u kwamen ze alledrie aanlopen en zijn we aan tafel gegaan. We hadden een Jausenplatte klaargemaakt, kleine gehaktballetjes gebakken, broodjes, brood en nog wat andere dingen op tafel gezet. Hier is het dus gebruikelijk om bij de Jause geen koffie of melk te nemen, maar bier en prosecco...hahahaha, Erik en ik hebben er wel een kop koffie bij naast genomen, maar de anderen niet, na 17.00u is er voor de oostenrijkers geen koffie meer...

Ik heb hierbij ook nog even het huis gedoopt...letterlijk....Andy had een fles Prosecco meegenomen, dus ik dacht, dan haal ik nu geen fles uit de kelder, maar dan maak ik deze gewoon open! Tja, onervaren natuurlijk en er niet bij nagedacht dat de fles in een plastic zak mee is genomen en dus goed geschud was...ik sta bij het aanrecht, de rest zit al aan tafel, ik draai de opening open en druk de kurk omhoog.....en alles spuit in het rond!!!! Ik drukte mijn hand erop, maar de druk was te groot, Andy schoot te hulp, maar er was weinig meer te redden...hahahaha, het plafond, de keukenkastjes, zelfs over mij heen, over de tafel...Ingrid was nat, het droop langs Martins hoofd naar beneden, de vloer...ALLES zat onder!! Ik heb een ander shirt aangetrokken en de ergste troep gauw opgeveegd met een theedoek... ach, zegt Ingrid, je hebt hierbij het huis gedoopt!

We hebben gezellig gegeten, veel gekletst, er werden anekdotes verteld...erg leuk allemaal! De jongens zijn tegen 20.00u naar bed gegaan, we hebben nog een keer bijgeschonken (de derde keer denk ik...) en tegen 21.00u zijn ze naar huis gegaan. Ja, het was echt gezellig, het zijn heel gewone mensen, met een leuke humor en mensen waar je iets aan hebt, die bereid zijn iets uit te leggen...Super!

Zodra Udo de handtekening heeft gezet en alle papieren de goede weg hebben begaan, dan is het huis pas echt van ons, maar vandaag voelt het voor ons als ''echt''...een heerlijk gevoel!!

Geen opmerkingen: