maandag 22 oktober 2012

Notaris, pakketje, Telekom en Canaldigitaal

Vanmorgen weer even een paar mailtjes de deur uit gedaan. We hebben nog steeds ons Energieausweis niet ontvangen...pffffff....
De notaris wilde ik nog even wat vragen en gisterenavond heb ik Andy een mailtje gedaan om te vragen of hij donderdag bij ons wil mee eten. Donderdag is het dan eindelijk de grote dag!!!! Donderdag zijn we bij de notaris en zullen we ons koopcontract ondertekenen!!!!!!!! YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tevens heb ik vanmorgen al het pakketje van mijn ouders terugontvangen!! Mijn ouders zijn vrijdag bij het Finanzamt geweest en hebben onze auto en aanhanger afgemeld en de papieren weer aangetekend naar ons toe gestuurd en vanmorgen was het dus al over!! Weer wat geregeld!!

Zowaar heb ik ook de brief van de Telekom ontvangen!!!!!! Er staat in dat we inderdaad nog een klein bedrag tegoed hebben en er zit een verrekenings-check bijgevoegd, die ik hier bij de bank kan inleveren, zou dan nu EINDELIJK het TELEKOM verhaal ten einde zijn??

Nog zoiets...Canaldigitaal...daar zijn we jarenlang bij geweest, met een schotel en receiver hebben we er iets van acht jaar de zenders van ontvangen, maar nu hebben we het oostenrijkse zenderpakket en hebben geen belang meer bij de Canaldigitaal. Toen we hier kwamen heb ik op de site gekeken en daar stond dat je ook telefonisch kon opzeggen. Om niet weer te komen met een verhaaltje dat zo'n instantie niets heeft ontvangen en dus ook niets van een opzegging weet, heb ik ervoor gekozen om dan maar te bellen. Vanuit het buitenland was er een speciaal nummer wat je kon bellen, maar die was niet te bereiken met een vaste aansluiting, alleen met mobiel...handig...je wordt in de wacht gezet met 'alle medewerkers zijn op dit moment in gesprek...' uiteindelijk krijg je er iemand aan, je legt het verhaal uit en aan het einde van het verhaal zegt de meneer doodleuk: 'daarvoor moet toch echt de contracthouder zelf bellen....' (grrrrr. ik mòet al mobiel bellen!!!!) Tja, ook al ben ik Eriks vrouw, Erik moest echt zelf bellen...grrrrrr....maar goed, later heeft Erik zelf gebeld. Ze gingen moeilijk doen! Ze wilden voor ons gaan bepalen, dat wij toch gewoon de Canaldigitaal aan konden houden...Erik was vrij vlot zijn geduld kwijt, maar die man bleef vervelend doen aan de telefoon en wilde zeker een driedubbele check doen of het echt Erik was die belde en het zou toch voor ons ook fijn zijn om nog naar de nederlandse televisie te kijken..(dat bepalen we toch zeker zelf wel!?). Na een heel gesprek was het dan toch geregeld en zouden we een brief ontvangen van de opzegging. Niets...
Mijn ouders adres is het postadres voor de Canaldigitaal, dus ik had mijn ouders gezegd, dat als ze post ontvingen, mochten ze de envelop openen. Een poos later krijg ik mijn vader op de Skype, ze hebben een brief ontvangen en opengemaakt en wat zat er in? Een betere aanbieding voor ons zenderpakket... <zucht>...Mijn vader bood aan om te bellen in onze naam, zodat wij niet nog weer ''ik weet niet hoe lang'' met de mobiel naar Nederland hoefden te bellen. Helemaal goed! Zo gezegd zo gedaan, er zou een brief komen... . Niets...
Vandaar dat ik vanmorgen wéér heb gebeld en dit keer niet zo vriendelijk meer was. De meneer was wederom getraind met een klantvriendelijkheidscursus en hield zijn geduld, hij keek alles na en kon vertellen dat alles in het systeem toch helemaal goed was, onze opzegging was binnen en zou (goh, toevallig) vandaag of morgen doorgevoerd worden.
Tja, ik wil graag geloven, dat dit soort dingen niet alleen bij ons voorkomt....maar zo voelt het af en toe wel!

Geen opmerkingen: