dinsdag 27 november 2012

Luuk en aan de klus

Ik heb Luuk er in elk geval al op aangesproken...eerst verscheen er een glimlach om zijn mond, toen werd ik toch echt even boos! Dit is toch geen grapje? Ik heb Luuk gevraagd of hij dingen niet snapt in de klas, of het rekenen wel goed gaat en het lezen, maar zoals ik al dacht, dat gaat volgens hem goed, dat kan ik ook in zijn schriften wel zien. Het is gewoon echt zijn aandacht...en hij ziet het nut van de school volgens mij ook nog niet helemaal in! Hij kan zich heel goed concentreren...als hij er zin in heeft, hij kan heel goed luisteren, als hij wil... Het vervelende bij Luuk is, dat heeft hij al vanaf zijn geboorte ongeveer, je krijgt nooit het gevoel dat je hem ergens mee hebt... als hij op de gang moest zitten, dan ging hij zitten en verder niets. Moest hij voor straf naar zijn slaapkamer, dan ging hij op bed zitten of zelfs liggen om in slaap te vallen, wat ook nog wel eens lukte zelfs... Tegenwoordig kan hij wel boos worden, heel boos zelfs en dat richt hij dan altijd naar mij of naar Erik, ook al heeft Jordy bijvoorbeeld iets gedaan, dan nog ligt het aan Erik of aan mij! Hahahaha, hij heeft flink karakter! En dat karakter is hardnekkig...als Luuk bijvoorbeeld boos is en daarom zelfs zijn snoepjes (bijvoorbeeld) niet zegt op te eten, dan doet hij dat ook niet...of dat hij zijn drinken niet drinkt, dan laat hij het ook echt staan...voor de rest van de dag!
Tja en deze jongen heeft door, dat de juf hem 'hooguit' apart zet: dat is toch zo erg niet?

Inmiddels ben ik zelf op de volgende slaapkamer van het appartement begonnen, dat was eigenlijk vorige week al de bedoeling, maar toen werkte mijn rug niet mee. Eerst het één en ander opgeruimd, er hingen nog tekeningen van Jordy aan de muur (Jordy heeft eerst op deze kamer geslapen). Op die slaapkamer moeten de muren bijgewerkt worden met gips, ik heb de gordijnrail eraf geschroefd en Erik heeft gisterenavond alvast wat afgepurd. Ik ga zo maar weer even verder!

Reactie op reactie:
Corine, hier vinden kindjes het echt leuk om naar de Förderunterricht te gaan...ik heb er, echt waar, nog niets negatiefs over gehoord. Jordy gaat zelfs áltijd, om zijn achterstand bij te werken, maar ook hij gaat er met plezier naar toe. Luuk kwam afgelopen week helemaal blij terug, hij had zijn niet gedane zaken afgemaakt en mocht toen een spelletje doen...ze doen er hier vanuit de leraressen ook echt alles aan, om het niet als straf over te laten komen en dat lukt ze dus ook echt!

Geen opmerkingen: