zaterdag 16 februari 2013

Terug!

We zijn weer thuis!! Oh, dat is wel weer heerlijk hoor...
We hebben, net als de weg naar Nederland toe, een best vermoeiende reis achter de rug. We zijn uiteindelijk tegen 11.15u vertrokken vanaf mijn ouders, waar ook Eriks ouders en broer met de kleine zijn gekomen om ons uit te zwaaien, na een kop koffie. Het eerste stuk, tot aan Kassel was het al behoorlijk druk, langzaam rijden etc. Vlak voor Kassel heb ik het stuur overgenomen en toen konden we gelukkig een paar uur heerlijk doorrijden, maar ja, na de daaropvolgende pauze, net na Nürnberg, was het weer puinhoop. De sneeuw viel tot na München met bakken uit de lucht, de straten werden volop gestrooid en schoongeschoven, maar ja, dat gaat op zo'n manier, dat de hele autobaan als het ware afgezet is, er rijden gewoon twee of zelfs drie van die wagens naast elkaar en daar zit je achter, totdat ze een keer de baan afgaan.... uiteindelijk waren we om 23.45u weer in huis. Na de foto die ik donderdag op mijn blog heb gezet, had ik verwacht, dat we de auto niet het oprit zouden kunnen rijden, maar we hebben zo'n goede mensen hier om ons heen....Sepp, die ook meegaat met de vrijdagse wandelingen, heeft met de frees van Ute (die frees is sterker dan die van hem) óns oprit helemaal schoongemaakt....we konden dus zó het oprit op en de spullen gewoon rechtstreeks de garage inpakken!

Ik zal ook van de donderdag nog een klein verslag doen! Donderdagochtend hebben we de jongens weer bij Eriks ouders opgehaald, nadat ze er twee nachten geslapen hebben. Eriks tante kwam ook nog even en onze schoonzus met ons neefje. We hebben koffie gedronken en zijn daarna naar de winkel gegaan, want de jongens mochten nog wat uitzoeken van het 'rapportengeld' wat ze gekregen hadden. We hebben ook zelf nog een paar dingen gekocht en daarna zijn we doorgereden naar mijn ouders. Mijn vader was nog aan het werk, maar mijn moeder was inmiddels weer thuis en we hebben samen brood gegeten. Zelf ben ik alvast wat aan het rommelen gegaan om de tassen weer te vullen en vervolgens naar het winkelcentrum voor wat laatste boodschappen. Mijn schoonzus met haar drie kinderen kwamen nog en de kinderen hebben zich met elkaar nog mooi vermaakt! Erik is nog naar zijn oude werkgever gereden om daar met de excollega's bij te kletsen.
Na het avondeten kwamen mijn broer met zijn gezin nog even langs om gedag te zeggen en later in de avond mijn nicht. Ze bracht gelijk weer wat kleren voor Thijs mee, dus dat was helemaal super!

Vrijdagochtend moest de auto ingepakt worden....oepsie, hihihi, we hadden van allerlei dingen gekocht en ook wat beddengoed voor het appartement, een paar boodschappen en Erik had woensdag in Duitsland nog een motorzaag gekocht....we gingen dus flink bepakter weer naar huis, maar alles is meegegaan!

Nou en vanmorgen hebben we het een en ander uitgepakt en opgeruimd, wassen gedraaid (gelukkig niet zoveel als dat we na een vakantie gewend waren, omdat er bij de opa's en oma's al wassen weggewerkt waren...heerlijk!!). De mail bijgewerkt, gemaild met de mevrouw voor de ren voor de konijnen, die gaan we morgenvroeg ophalen en toen heb ik Ute maar eens gebeld. Aan de telefoon al even bijgekletst en afgesproken dat wij iets later langs zouden komen.
We zijn dus later in de ochtend vanmorgen met z'n allen naar Ute gegaan, met wat cadeau'tjes uit Nederland, voor het verzorgen voor de konijnen en het oppassen van het huis!

En zo, is een hele week in een flits weg....

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat fantastisch dat door het "thuisfront" de oprit sneeuwvrij is gemaakt. Denk niet dat dat snel in Nederland zou gebeuren. Geweldig toch?
En ik denk dat de week is omgevlogen vermoeiend maar leuk. Dus toch geen aanhanger om alles mee te kunnen nemen.
Groetjes van Josina